یکشنبه، 04 خرداد، 1404

منشور تحول روابط عمومی ایران تدوین شد

>>به گزارش ایرنا، حمید شکری خانقاه روز شنبه در جمع خبرنگاران و حاشیه گردهمایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: این منشور با تأکید بر رویکردهای نوین ارتباطی، استانداردهای بین‌المللی و با در نظر گرفتن نقش حیاتی روابط عمومی‌ها در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور، تحقق اهداف سازمان‌ها و ارتقای سطح آگاهی و اعتماد عمومی و ایجاد سرمایه اجتماعی، تدوین شده است.

وی افزود: این منشور، نقشه راهی نو برای اعتلای نظام ارتباطات یکپارچه کشور و دغدغه‌های متخصصان و کارشناسان روابط عمومی در خصوص جایگاه روابط عمومی در کشور است.

شکری اضافه کرد: برای تدوین این منشور جلسات و هم اندیشی‌های متعددی انجام گرفته و معتقدیم این سند راهبردی می‌تواند به عنوان نقشه راهی برای تحول روابط عمومی در ایران مورد استفاده همه سازمان‌ها، انجمن‌های تخصصی و دانش پژوهان قرار گیرد.

وی گفت: تحول در فرآیند جذب و آموزش نیروی انسانی، بازنگری در ساختار و تشکیلات سازمانی، استقلال رأی و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک، رویکرد مسئله‌محوری و برنامه‌ریزی راهبردی، نظام‌مندی فرآیندهای نوین ارتباطی و نوآوری، ارزیابی و اندازه‌گیری اثربخشی فرآیندها، ایفای نقش روابط عمومی در توسعه ملی و مسئولیت اجتماعی، مدیریت ارتباطات راهبردی و اخلاق حرفه‌ای در بحران، رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای و اطلاع‌رسانی شفاف و به‌موقع و اصلاح فرآیندهای ارتباطی سازمان‌ها با مردم از مهم‌ترین محورهای این منشور است.

وی ادامه داد: این منشور که شامل ۹ ماده است، چارچوبی جامع برای ارتقای عملکرد، اثربخشی و مدیریت نظام ارتباطات سازمان‌ها (دولتی، نیمه دولتی و خصوصی) ارائه می‌دهد.

دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومی‌های کشور ادامه داد: تدوین‌کنندگان این منشور داود زارعیان، حمید ضیایی پرور، احمد یحیایی ایله‌ای و حمید شکری خانقاه هر کدام با سه دهه تجربه موثر در محیط دانشگاهی و مدیریت روابط عمومی سازمانی و انتشار آثار علمی و کتاب های کاربردی در حوزه روابط عمومی بر این باورند که با اجرای کامل آن، و همراهی و مشارکت سازمان‌ها و ارگان‌ها و انجمن‌های متولی می‌توان شاهد تحولی چشمگیر در روابط عمومی ایران بود و به ارتقای سطح آگاهی، افزایش اعتماد و ارتقای مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی کمک کرد.

وی گفت: ما با التزام به این اصول و تلاش برای بهبود مستمر نظام ارتباطات یکپارچه کشور، شاهد تحولی چشمگیر در راستای تعالی سطح آگاهی، افزایش اعتماد و ارتقای مشارکت عمومی و در نهایت ایجاد سرمایه اجتماعی پایدار با ایجاد روابط عمومی راهبردی مردم‌مدار و سازمان‌محور در ایران خواهیم بود.

به گزارش >>ایرنا، این منشور در اختیار تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی قرار گرفته است تا با بومی سازی و اجرای آن، گامی مهم در جهت توسعه پایدار کشور و تحول بنیادین روابط عمومی مدرن در جامعه برداشته شود.

10 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها