>>به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، حمید قنبرنژاد، رئیس شعبه "هما" در یزد، با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاههای مرتبط، گفت: بهمنظور تسهیل عملیات حج، اقداماتی نظیر اطلاعرسانی مستمر به زائران برای حضور بهموقع در فرودگاه، اعلام تغییرات پروازی از جمله تأخیرها به مسئولان مربوط، و ارائه هشدارهای لازم در خصوص حمل داروهای خاص در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: برای ایجاد نظم در فرآیند اعزام، تمهیداتی همچون ورود گروهی زائران، تشکیل گروههای مجازی جهت اطلاعرسانی لحظهای به مدیران کاروان، و پذیرش و بازرسی بار زائران تا ۴۸ ساعت پیش از پرواز با همکاری نیروی انتظامی، پیشبینی و اجرا شده است.
قنبرنژاد با اشاره به جلسه هماهنگی با حضور رؤسای بخشهای ایستگاه، حراست، مالی و فنی، اظهار داشت: در این نشست، مسئولیتها بازتعریف و دستورالعملهای اجرایی به کارکنان ابلاغ شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای پشتیبانی شبانهروزی از عملیات، خانوادههای زائران میتوانند برای اطلاع از وضعیت پروازها با شمارههای ۰۹۱۲۲۷۵۱۵۸۳، ۰۹۱۳۲۶۶۶۵۹۷ و ۰۹۱۳۲۷۴۷۲۰۳ تماس حاصل کنند.
گفتنی است عملیات انتقال زائران بیت الله الحرام استان یزد از روز ۲۰ اردیبهشت آغاز و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت و زائران با انجام ۱۱ پرواز به مدینه منتقل خواهندشد.