محمد مهدی علیزاده روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار >>ایرنا در خصوص علت انسداد این مسیر گفت: پیمانکار این پل بدون اخذ تاییدیه برای برطرف کردن نواقص پروژه اقدام به مسدود کردن غیرقانونی پل کرده بود که با پیگیریهای مدیران استانی و هماهنگیهای لازم با دادستانی و فرمانداری شهرستان رودبار، پل مذکور بازگشایی و هم اکنون تردد در آن برقرار شده است.
وی ادامه داد: سیام دیماه سال ۱۴۰۳ کمیسیون تحویل موقت این پل تشکیل و صورتجلسه آن در محل پروژه توسط مسئولان مربوطه تهیه شد؛ با توجه به اخطارهای مکرر شرکت آب منطقهای استان گیلان و امور منابع آب شهرستان رودبار مبنی بر جمعآوری پلت فرم میانی و بررسی مجدد طرح حفاظت خاکریز بازگشایی پل و محورهای منتهی به آن منوط به رفع نقص در اسرع وقت توسط پیمانکار شد.
وی اضافه کرد: مکاتبات لازم از سوی ادارهکل راه و شهرسازی با شرکت سهامی آب منطقهای استان گیلان انجام شد؛ بررسیهای لازم از سوی کارشناسان مهندسی رودخانه و سواحل این شرکت انجام و نتیجه مبنی بر جمعآوری مصالح دپو شده در بخش میانی رودخانه و تحکیم پاشنه پل از سوی شرکت سهامی آب منطقهای به ادارهکل راه و شهرسازی اعلام و به پیمانکار ابلاغ شد؛ پیمانکار نیز طی نامهای روز گذشته انجام عملیات رفع نقص را به ادارهکل راه و شهرسازی اعلام کرد که مستلزم تایید شرکت آب منطقهای استان بود.
به گفته وی مکاتبه شهرستانی با امور منابع آب شهرستان رودبار به عمل آمد و با توجه به حساسیت موضوع و احتمال خطر در تاسیسات نیروگاه برقابی استان و شهرستان، ابلاغ نسخه اصلی صورتجلسه تحویل موقت منوط به تایید شرکت سهامی آب بود و پیمانکار مربوطه بدون پیگیری و اخذ تاییدیه ابلاغ نهایی در خصوص برطرف کردن نواقص مطروحه امروز این پل را بصورت غیرقانونی مسدود کرد که که با پیگیریهای مدیران استانی و هماهنگی های لازم با مسئولان استانی مسیر بازگشایی شد.
صدا و سیمای مرکز گیلان صبح امروز خبری را در گفت و گو با محمد پاسیار پیمانکار ساخت این پل منتشر کرد که در آن عنوان شده بود: پل سفیدرود منجیل - علی آباد دی ماه ۱۴۰۳ با حضور هوشنگ بازوند معاون وزیر راه افتتاح شد، اما اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان کارفرما از تحویل گرفتن این پل خودداری میکند و علت آن را عدم تاییدیه آب منطقهای و اعلام نقص در پلت فرم ساخت خط ساحلی پل عنوان میکند، اما از نظر فنی، سکوی نصب شده کاملا کارشناسی شده، ساخته شده است.
پل سفید رود در مسیر اصلی منجیل- طارم با صرف هزینه ۴۸۰ میلیارد ریال ۲۹ دی ماه سال ۱۴۰۳ با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و جمعی از مسئولان گیلان به بهرهبرداری رسید؛این پل بزرگ با عرشه فلزی و پایههایی با ۲ دهانه ۴۰ و ۵۰ متری به طول ۹۰ متر، عرض ۵.۵ متر و عرض پیادهرو ۵۰ سانتیمتری در بحرانیترین قسمت رودخانه و در محدوده استملاکی سد سفیدرود شهرستان منجیل با بهکارگیری به روزترین اصول فنی و مهندسی انجام شده است. احداث پل سفیدرود یکی از دغدغههای مهم مردم شهرستانهای رودبار و طارم بود و نقش مهمی در جابهجایی بار و مسافر در این مسیر دارد.
کار ساخت این پروژه شهریور سال ۹۸ آغاز شد و با تکمیل و بهره برداری آن، مسیر و فاصله گیلان به روستاهای سفیدرود، علیآباد بالا و استانهای همجوار (زنجان، قزوین، اردبیل) کوتاهتر میشود.
رودبار مرکز این شهرستان در ۶۷ کیلومتری جنوب رشت واقع شده است.