سه‌شنبه، 16 اردیبهشت، 1404

معاون وزیر آموزش و پرورش: اصلاح فضاهای آموزشی گام اول در عدالت آموزشی است

>>به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده عصر دوشنبه در همایش «نهضت توسعه عدالت آموزشی با رویکرد محرومیت زدایی از فضاها و تجهیزات آموزشی و کیفیت بخشی با مشارکت مردم» با حضور مسعود پزشکیان، رییس جمهور افزود: طبق نظر شخص رییس جمهوری ، هدف ما مدرسه‌سازی نیست بلکه فراهم کردن فضایی برای تحول در کیفیت آموزش و پرورش هدف اصلی است، زیرا نسل جدید را باید با شیوه‌های نوین و فضاهای جدید جلب و جذب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در دولت وفاق اصلاح فضاهای آموزشی در حقیقت گام نخست در جهت عدالت آموزشی است، بیان کرد: با تاکید و همراهی رییس جمهوری، اصلاح آموزش و روش های یادگیری را هم در دست پیگیری داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خراسان رضوی در گفتمان سازی و تبیین چرایی ساخت مدرسه به خوبی ورود کرده است، بیان کرد: کاری که در مدرسه انجام می‌شود غیر از آموزش مفاهیم علمی، تربیت دانش آموزانی است که دل در گرو این آب و خاک داشته باشند.

وی اظهار کرد: این کار با مشارکت دانش آموزان در روند تربیت و آموزش محقق می‌شود و طبق تاکید رییس جمهور همه دانش آموزان در کشور مهم هستند و خاص بودن همه دانش آموزان در گرو روش های یکسان آموزش است.

حکیم زاده ادامه داد: در خراسان رضوی یک میلیون و ۵۵۱ دانش آموز در بیش از ۹ هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند و ساخت ۷۰۵ مدرسه در این استان برای تامین نیاز موجود در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با هم افزایی و همکاری معلمان کشور در روش های تدریس، در سامانه اجتماعات یادگیری بیش از ۳۲۰ هزار معلم ثبت نام کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در خراسان رضوی ۳۰ هزار و ۵۰۰ آموزگار دوره ابتدایی در سامانه اجتماعات یادگیری نام نوشته‌اند که بیش از ۹۲ درصد کل آموزگاران استان را تشکیل می دهند.

وی افزود: همچنین در جشنواره راهبری آموزشی نیز بیش از ۵۰ هزار معلم داوطلب را داشته‌ایم که نمونه کارهای خود را بارگذاری کرده اند.

حکیم زاده گفت: در خراسان رضوی تعداد پنج هزار معلم آثار خود را در این قالب به اشتراک گذاشتند و هزار و ۷۵۴ حلقه یادگیری نیز در این استان شکل گرفته است.

12 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها