به گزارش خبرنگار >>>>ایرنا، محمدمهدی زارعی روز یکشنبه در نشست با نماینده حوزه انتخابیه زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهتمام ویژهای به اتصال ایرانشهر به شبکه ریلی داریم اظهار کرد: مسیر ریلی زاهدان به خاش از لحاظ کیفیت فنی در سطح بالایی قرار دارد.
وی ادامه داد: طی پیگیری صورت گرفته، در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه، ۲ همت(۲۰ هزار میلیارد تومان) اعتبار برای حل مساله شنهای روانمسیر زاهدان به بم اختصاص خواهد یافت.
سرپرست ادارهکل راه آهن جنوبشرق با اشاره به اینکه راه آهن زاهدان به میرجاوه پروژه اولویت دار کشور است، بیان کرد: این پروژه در قالب ماده ۲۳ تامین اعتبار شده و پیگیر اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح هستیم.
وی با بیان اینکه با توجه به توپوگرافی منطقه، چالشی برای اجرای خط دوم مسیر ریلی میرجاوه نداریم، ادامه داد: راه آهن میرجاوه باعث رونق مسیر ریلی زاهدان به چابهار میشود و تامینکالاهای اساسی پاکستان را تسهیل میکند
زارعی تصریح کرد: مسیر ریلی زاهدان به خاش ظرفیت تخلیه و بارگیری فرآوردههای نفتی و تولیدات کارخانه سیمان خاش را داراست که این مهم منجربه کاهش ترافیک جاده ای میشود.
>>حل چالش شنهای روان راه آهن زاهدان به بم ضروری است
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری کمبود اعتبار راه آهن زاهدان به چابهار از طریق کمیسیون امنیت ملی از محل تهاتر نفت خبر داد.
فداحسین مالکی گفت: سرمایهگذارانچینی تمایل زیادی به سرمایهگذاری در پروژههای راه آهن زاهدان به چابهار و راه آهن رشت به آستارا داشتند، بنابراین آنها را به وزارت راه و شهرسازی معرفی کردیم.
وی بیان کرد: کریدور ریلی و بزرگراهی چابهار - میلک - دوغارون - سرخس، الزاماتی است که باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای ادامه داد: فرآوردههای نفتی و تولیدات کارخانه سیمان خاش برای کاهش ترافیک و سوانح جاده ای باید توسط ناوگان حمل و نقل ریلی حمل شود و این مهم منافع استان را تأمین میکند.