سه‌شنبه، 09 اردیبهشت، 1404

فرماندار تنکابن: ساخت جاده ساحلی به چالش ترافیک در غرب مازندران پایان می‌دهد

>>به گزارش ایرنا، مرتضی شکوهی روز سه شنبه در نشست شورای اقتصادی مازندران در نوشهر اظهار کرد: آزاد راه چالوس به رامسر شامل ۸۰ کیلومتر تونل و ۱۱ کیلومتر پل به سرمایه گذاری نیاز دارد اگرچه ۹۰ درصد این سرمایه‌گذاری مقرر شد توسط کنسرسیوم متشکل از چند بانک تامین شود ولی با توجه به تجربه پروژه‌هایی مانند بزرگراه تهران-چالوس و جاده الموت-تنکابن به قزوین بعید است این طرح در میان مدت به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما این است بزرگراه تهران به چالوس و جاده ساحلی چالوس به رامسر تکمیل شود تا بار ترافیکی مسیر تهران به چالوس و چالوس به رامسر کاهش یابد.

فرماندار تنکابن با اشاره به فرصت پیش آمده از پسروی آب در سواحل مازندران گفت: اکنون یک مسیر آفرودی از پلاک یک تا سنگ‌چین در تنکابن ایجاد شده که نیاز به آزادسازی املاک ندارد و این ویژگی می‌تواند پروژه را با سرعت چشمگیری پیش ببرد.

وی تصریح کرد: شهرستان‌هایی مانند عباس‌آباد و تنکابن این موضوع را در دستور کار قرار داده‌اند، در تنکابن نیز قطعه‌ای ۱۲ کیلومتری از ولی‌آباد تا شیرود در دستور کار است و همچنین ساخت پل چهارم چشمه‌کیله نیز شروع شده است و با هماهنگی بین سازمان‌های منابع طبیعی، محیط‌زیست، استانداری و اداره راه امکان بازگشایی این مسیر وجود دارد.

فرماندار ویژه تنکابن خاطرنشان کرد: اگر شهرستان‌های چالوس، عباس‌آباد و تنکابن روی این پروژه ساحلی متمرکز شوند و آن را به یکدیگر متصل کنند، مشکل ترافیک غرب مازندران تا حد زیادی مرتفع خواهد شد و قبلاً هم در دولت‌های گذشته نظیر این پروژه با همکاری بخش دولتی و خصوصی آغاز شده بود اما به سرانجام نرسید.

وی تأکید کرد: پروژه مسیر ساحلی هم جاذبه گردشگری بالایی دارد و هم هزینه‌های آن به مراتب کمتر از پروژه آزاد راهی است که تونل‌های زیادی دارد، این مسیر شدنی است، نه رویایی و با عزم جدی می‌توان ظرف مدت کوتاهی آن را اجرا کرد.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان به شمار می روند.

11 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها