دوشنبه، 01 اردیبهشت، 1404

محتوای آموزشی دانشگاه پیام‌نور نیازمند به‌روزرسانی است

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، افشین سفاهن روز دوشنبه در نشست مشترک روسای استانی و اعضای هیات رئیسه و مدیران کل دانشگاه پیام‌نور به فراز و فرودهای این دانشگاه در مقاطع مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره‌ای موضوعات مختلف باعث شد که دانشگاه پیام نور در نگاه دیگران به یک دانشگاهی ناکارآمد تبدیل شود.

وی به استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی برای ارتقای این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در دوره مدیریتی گذشته بیش از ۸۸ سوال از وزیر وقت در خصوص دانشگاه پیام نور پرسیده شد به گونه ای که این دانشگاه، وزارتخانه را دچار چالش جدی کرد.

رئیس مرکز حقوقی لوایح و امور مجلس وزارت علوم ادامه داد: برای رفع این مساله، موارد آسیب شناسی شد که بخش عمده‌ آن به هدایت از درون دانشگاه اختصاص داشت به این معنا که مدیر استانی و شهرستانی وقتی که دستش به مدیر بالاتر نمی رسید از طریق نماینده اقدام می‌کرد ‌و نماینده هم به وزیر فشار می‌آورد و در نهایت چالش ایجاد می‌شد.

سفاهن اظهار داشت: اکنون در دوره مدیریت جدید این مساله در حال مرتفع شدن است ‌و در حوزه های بین المللی اقدامات خوبی از جمله جذب دانشجوی خارجی در حال انجام است که ما بر اساس برنامه هفتم پیشرفت باید ۳۲۰ هزار نفر دانشجوی خارجی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امروز آمارها از حضور ۶۷ هزار دانشجوی خارجی در کشور حکایت دارد که ما می‌توانیم بخشی از دانشجویان خارجی را در دانشگاه پیام نور ساماندهی وجذب کنیم.

رئیس مرکز حقوقی لوایح و امور مجلس وزارت علوم یادآورشد: از طرفی باید منابع درسی قدیمی ‌تکراری را به لحاظ محتوایی به‌روز رسانی کنیم.

سفاهن در ادامه این اطمینان را داد که به عنوان مجموعه حقوقی و لوایح در وزارت علوم برای کمک به بازنگری این بخشنامه‌ها و مقررات یا قوانینی که احتمالاً باید به روز رسانی شود اقدام‌ خواهیم کرد و مطمئن هستیم که در آینده بسیار نزدیک می‌توانیم این دانشگاه را به اوج خود برسانیم.

11 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها