شنبه، 03 خرداد، 1404

لحظه باشکوه ورود نخستین قطار مستقیم چین به بندر ریلی خشک تهران + ویدئو

به گزارش >>همشهری آنلاین، این پروژه با هدف تمرکززدایی از ایستگاه‌های باری پرترافیک تهران و افزایش سرعت و ظرفیت حمل‌ونقل کالا در دستور کار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

بندرخشک آپرین ظرفیت پذیرش ۳۰ قطار، ۱۸ خط و یک هزار واگن در روز را دارد و در حال حاضر برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی کرده که این میزان با راه‌اندازی کامل بندرخشک آپرین به ۵ هزار نفر خواهد رسید.

از مزایای مهم این بندر، اتصال به کریدورهای بین‌المللی است آپرین می‌تواند نقش مکمل در مسیر کریدور شمال–جنوب،چابهار–سرخس، و حتی محور چین–اروپا داشته باشد.

از مزیت‌های دیگر این پروژ، افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی است. با انتقال بار از جاده به ریل، شاهد کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، مصرف سوخت و آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهیم بود. همچنین این طرح موجب کاهش بار ترافیکی در ایستگاه‌های شهری مانند تهران، اسلامشهر و جوانمرد قصاب خواهد شد.

9 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها