یکشنبه، 18 خرداد، 1404

پیام کاربر: انتقاد از قطار تهران - وان شرکت رجا

با سلام و عرض ادب خدمت شما و سپاس از مطالب خواندنی تون

قطار تهران - وان ترکیه که متعلق به رجا است، در تاریخ 7 خرداد هنگام حرکت از تهران به سمت وان و در نزدیکی تبریز، در چند نوبت دچار خرابی شد و مجموع زمانی که طول کشید تا این خرابی رفع بشود بیش از 5 ساعت طول کشید. همین امر سبب شد که زمان رسیدن قطار که باید ساعت 11 صبح در مقصد وان باشد به ساعت 16 برسد.

پیگیری مسافران برای دریافت خسارت تاخیر بیش از 5 ساعته تاکنون موثر نبوده است. رجا بابت این تاخیر که در خاک ایران بوده و به دلیل خرابی قطار خود بوده، نه تنها از مسافران قطار عذرخواهی نکرده، بلکه با اینکه مشخص بوده که زمان رسیدن به مقصد از ساعت 11 به 16 می رسد، تمهیدی هم برای پذبرایی نهار یا هر پذیرایی دیگر حتی آب خوردن به مسافران انجام نداده است. در بین مسافران قطار، کودکان و افراد مسن و خانمها حضور داشتند که تاخیر 5 ساعته سبب شد سفر 22 ساعته انها به بیش از 27 ساعت برسد که بسیار مشکل بوده است.

سوال اینکه:
یکم) چرا رجا برای طولانی ترین مسیر خود از قطارهای باکیفیت تری استفاده نمی کند
دوم) چرا از مسافران با ارسال پیامک عذرخواهی نکرده
سوم) چرا خسارت تاخیر بیش از 5 ساعت که به دلیل خرابی قطار در داخل ایران بوده را پرداخت نمی کند
چهارم) چرا وقتی مشخص شد بیش از 5 ساعت به دلیل خرابی قطار تاخیر ایجاد شده و زمان ناهار سپری می شود( تغییر زمان رسیدن از 11 به 16)، برای پذیرایی از مسافران تدبیر نکرد؟

>>یک پیشنهاد جانبی هم برای این قطار به مسوولین پلیس گذرنامه
چون در مرز، ایران و ترکیه بازرسی هایی در دو مکان مجزا به فاصله حدود 10 دقیقه انجام می دهند، مسافران باید دو بار کلیه چمدان ها و وسایل را در ایستگاه های مرز دو کشور سوار و پیاده کنند. در صورت امکان و هماهنگی با پلیس گذرنامه کشور ترکیه، می توانند پلیس گذرنامه ایران و ترکیه در یک ساختمان مستقر باشند تا هم معطلی در مرزها کمتر شود و هم نیاز به دو بار سوار و پیاده کردن کلیه چمدان ها و ساک ها و مسافران نباشد.

8 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها