یکشنبه، 11 خرداد، 1404

وقتی کامیون ساخت ایران از مدل وارداتی آمریکایی بهتر بود(+عکس)

دوران درخشان قندچی به‌عنوان کارآفرین و صنعتگر ممتاز در بریانک رقم خورد و ایده‌های او برای ساخت کامیون‌های ایرانی در همین محله عملی شد. او نخستین کامیون را ساخت و در نمایشگاه دستاوردهای صنعتی ایران خودروهای ساخت خودش را به نمایش گذاشت. اصغر قندچی با پروانه ساخت کامیون در ایران کار خود را شروع کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، پس از آن کار قندچی گرفت و به صنعتگر تبدیل شد. نام کارخانه را از شخصیت کاوه آهنگر گرفت و به عشق وطنش آن را «ایران‌کاوه» نامگذاری کرد. شرکت ماک آمریکا هم برای نخستین بار، خارج از خاک آمریکا حاضر به همکاری با اصغر قندچی شد.

تلاشی که او برای بهبود کیفیت قطعات ماک انجام داد باعث شد کامیون‌های ماک ساخت ایران بهتر از ماک‌های وارداتی به فروش برسند، چون خیلی خوب امتحان پس داده بودند و کسانی که این ماک‌ها را داشتند آن‌قدر راضی بودند که خود تبدیل به تبلیغ خوبی برای ماک‌های ایرانی شدند.

آنطور که خود او گفته، در مجموع قیمت ماک تولیدی او در اندازه‌های کوچک و بزرگ ۱۰۰تا ۱۵۰هزار تومان بود و با تریلر و تمام قطعات جانبی یک ماک ایران‌کاوه ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شد، درحالی‌که ماک آمریکایی بدون تریلر حدود ۲۰۰هزار تومان به فروش می‌رسید. او تا واپسین روزهای عمرش همچنان به ایران‌کاوه رفت‌وآمد می‌کرد و این کارخانه حلقه اتصال یکی از بزرگ‌ترین کارآفرین‌های تهران با بریانک بود.

2 روز پیش

دسته‌بندی‌ها