>>عصر ایران- زبان طراحی "ناگاره" (به معنای جریان در ژاپنی) که توسط فرانز فون هولتزهاوزن و لاورنس ون دن آکر برای شرکت خودروسازی مزدا خلق شده بود، مجموعهای از خطوط سیال و الهامبخش از طبیعت را به دنیای خودرو معرفی کرد. این زبان طراحی که برای اولین بار در خودروی مفهومی با همین نام به نمایش درآمد، قرار بود دیدگاه مزدا از طراحی خودروهای سال 2020 را به تصویر بکشد.
مجموعه طراحی ناگاره که در تعدادی از خودروهای مفهومی مزدا به کار گرفته شد، با هدف نشان دادن پتانسیل طراحی آینده این شرکت شکل گرفت. با این حال، مزدا در سال 2011 این زبان طراحی را کنار گذاشت و سری طراحی "کودو" (Kodo) را با خودروی مفهومی شیناری جایگزین کرد.
اگرچه زبان طراحی ناگاره هرگز به طور کامل در خودروهای تولید انبوه مزدا پیادهسازی نشد، اما تاثیر آن بر طراحیهای بعدی این شرکت و همچنین دیدگاه کلی صنعت خودروسازی نسبت به طراحیهای سیال و پویا غیرقابل انکار است. خودروهای مفهومی که با این زبان طراحی شکل گرفتند، همچنان به عنوان نمونههایی از نوآوری و جسارت در طراحی خودرو شناخته میشوند.