ابوذر شیرودی با وجود عدم فعالیت پروازی در بیش از ۱۰ سال گذشته در حال حاضر فقط باید به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی ایرانایر حقوق دریافت کند؛ اما همچنان حقوق خلبانی از این شرکت دریافت میکند، آنهم تحت عنوان تایپ پروازی ایرباس A330كه بالاترین و پرهزینهترین تایپ فعال در ناوگان ایرانایر است.
در دوران مدیریت او بر هواپيمائي آسمان، که گویا تعداد ناوگان این شرکت از ۹ به ۳ هواپیما کاهش یافته با این حال، نهتنها از صحنه مدیریت هوایی کنار نرفته، بلکه اخیراً برای مذاکره پیرامون خرید هواپیما به تونس نيز اعزام شده است؛ مأموریتی که بايد پرسيد آيا در صلاحیت اوست یا در صلاحیت مدیرعامل ایران ایر؟ چرا كه شبهاتی درباره ضرورت، تخصص و اختیار قانونیاش در این زمینه به وجود آورده است.
دو هفته پیش نیز وی به همراه رئیس حراست ایرانایر، فیضالله نوری (که در زمان مدیریت شیرودی در آسمان نیز به این سمت منصوب شده بود)، میهمان منزل سفیر تونس بودهاند. گرچه شیرودی که سابقه حضور فعال در ستادهای انتخاباتی محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی را دارد، ولی در دولت وفاق پزشكبان همچنان عهده دار پست شده است البته با فيش حقوقي حدود 118 ميليون توماني!
با وجود انتقادهاي فراوان اما تاکنون وزیر راه و شهرسازی، فرزانه صادق، هیچ واکنشی نسبت به این موضوعات نشان نداده و در مقابل این انتصاب و مأموریتهای غیرشفاف سکوت اختیار کرده است؛ سکوتی که پرسشهای جدی درباره شفافیت، پاسخگویی و نظارت در صنعت هوانوردی ايجاد كرده است به خصوصاینکه مشاور هوانوردی وزیر با حضور در ایران ایر اصل رقابت را زیر سوال برده و سایر شرکت های هواپیمایی دولتی و خصوصی را با حاشیه و چالش عدم برخورداری از حمایت های وزارت خانه مواجه کرده است.
class="logo-linear">>