شنبه، 03 خرداد، 1404

آمازون درحال آزمایش هوش مصنوعی برای معرفی صوتی محصولات به کاربران است

آمازون درحال آزمایش قابلیتی است که در آن میزبان‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی، خلاصه‌ای صوتی از ویژگی‌های محصولات را برای مشتریان ارائه می‌کنند. این قابلیت شباهت زیادی به قابلیت Audio Overviews از ابزار NotebookLM گوگل دارد که در آنها نیز از میزبان‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

>>به گفته آمازون، این میزبان‌های هوشمند با جمع‌آوری اطلاعات از صفحه محصول، نظرات کاربران و موارد دیگر، به کاربران کمک می‌کنند تا نکات کلیدی مربوط به محصولات را سریع‌تر درک کنند. بااین‌حال میزبان‌های صوتی آمازون نگرانی برخی افراد از بابت استفاده از نظرات جعلی را برانگیخته است.

در پاسخ به این نگرانی، آمازون در >>گفتگو با Engadget اعلام کرده که برای مقابله با سوءاستفاده از بخش نظرات، سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای دارد. این شرکت همچنین مدعی شده که «بیش از 99 درصد از محصولات مشاهده‌شده در فروشگاهش فقط نظرات واقعی دارند.»

بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که آیا این میزبان‌ها لایه‌ای امنیتی برای فیلترکردن نظرات جعلی دارند یا خیر.

نحوه عملکرد هوش مصنوعی معرفی محصول آمازون

درباره نحوه عملکرد این قابلیت نیز آمازون گفته که در ابتدای هر خلاصه صوتی به کاربر یادآوری می‌شود که محتوا توسط هوش مصنوعی تولید شده، سپس به معرفی محصول می‌پردازد. آمازون این تجربه را «مثل داشتن دوستی مفید که درباره خریدهای احتمالی صحبت می‌کند» توصیف کرده است.

درحالی‌که این ویژگی می‌تواند برای کاربران با اختلال بینایی مفید باشد، برخی منتقدان معتقدند که استفاده از آن لزوماً در وقت صرفه‌جویی نمی‌کند. چراکه شنیدن خلاصه‌ها گاه طولانی‌تر از جستجوی معمولی میان نظرات و اطلاعات محصول است. آمازون اما تأکید دارد این قابلیت برای زمانی که کاربر درحال انجام چند کار هم‌زمان یا درحال حرکت است مفید خواهد بود.

در‌حال‌حاضر برخی از کاربران آمریکایی می‌توانند این قابلیت را در اپلیکیشن موبایل آمازون تجربه کنند. آمازون می‌گوید این ویژگی به‌زودی برای محصولات و کاربران بیشتری در دسترس قرار خواهد گرفت.

13 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها