دوشنبه، 06 مرداد، 1404

رنجروور برقی جدید قدرت بیشتری از یک موتور V8 توئین توربو دارد

رنجروور برقی به فاز تولید نزدیک می‌شود. هم‌زمان با این موضوع، لندرور اعلام کرده نمونه‌های اولیه آن فصل دوم آزمایش در هوای سرد را در شمال اروپا با موفقیت به پایان رسانده‌اند. این خودرو‌ها تا ۴۵ هزار مایل (۷۲ هزار و ۴۲۰ کیلومتر) را طی کردند، تا سیستم‌های مختلف را کامل اعتبارسنجی کنند.

بیشتر تمرکز بر سیستم مدیریت حرارتی ThermAssist این شاسی‌بلند بود. این سیستم مصرف انرژی گرمایشی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. هدف آن بازیابی گرما برای گرم‌کردن پیشرانه یا کابین در دماهای پایین‌تر از ۱۰- درجه سانتیگراد است. این موضوع به افزایش برد حرکتی و بهبود کارایی کمک می‌کند. لندرور همچنین روی تعلیق بادی و حالت رانندگی تک‌پدال این خودروها کار کرده است.

این خودروساز در ادامه تأیید کرد رنجرور الکتریک به اولین باتری ساخت این شرکت مجهز است. این باتری ۱۱۷ کیلووات ساعتی شامل ۳۴۴ سلول منشوری در چیدمانی دوطبقه است. لندرور در ادامه گفت این باتری برای بهبود تراکم انرژی، برد حرکتی و زمان شارژ بهینه‌سازی شده تا عملکرد عالی موردانتظار از رنجروور را ارائه دهد.

مشخصات فنی رنجروور برقی

رنجروور برقی سیستم تمام‌چرخ محرک با فناوری اینتلیجنت درایولاین داینامیکس دارد. این سیستم می‌تواند گشتاور عقب را از ۱۰۰ درصد تا صفر درصد توزیع کند تا از کاهش کشش جلوگیری شود. همچنین این مدل برقی می‌تواند در ۵۰ میلی‌ثانیه به تغییرات لغزش و کشش واکنش نشان دهد که تا صد برابر سریع‌تر از خودرو با موتور درون‌سوز است.

«مت بکر»، رئیس بخش مهندسی جگوار لندرور، گفته است: «ما با افزایش استحکام پیچشی و بهبود واکنش‌های این مدل، توانستیم تجربه رانندگی سفارشی مرسوم رنجرور را حفظ کنیم.»

درحالی‌که این شرکت جزئیات زیادی فاش نکرده است، تاپ‌گیر گزارش می‌دهد که این مدل دارای پیشرانه دوموتوره تمام‌چرخ محرک با قدرت ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور ۸۴۹ نیوتن متر است. درصورت تحقق این موضوع، رنجروور برقی قدرتمندتر از نسخه P530 خواهد بود. نسخه P350 از پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با قدرت ۵۲۳ اسب بخار و گشتاور ۷۴۹ نیوتن متر بهره می‌برد.

2 ماه پیش

دسته‌بندی‌ها