چهارشنبه، 24 اردیبهشت، 1404

ویدیو | انقلاب هوشمند و سبز در دنیای روزنامه‌نگاری کل دنیا رو مات خودش کرد / ژاپن واقعا 10 سال از زمان جلوتره!

به گزارش سرویس پایگاه خبری اولین‌بار ایده‌ی تولید این روزنامه، توسط «دنتسو اینک» یکی از بزرگترین آژانس‌های تبلیغاتی ژاپن که با روزنامه «ماینیچی» همکاری می‌کند مطرح شد. انتشار روزنامه‌ای سبز، اولین اقدام مبتکرانه مدیران این روزنامه‌ی ژاپنی‌ در مسیر توسعه پایدار نبوده است. تعهد این روزنامه به حفاظت از محیط زیست قبلا به واسطه‌ی کمپین‌ تبلیغاتی‌اش برای کمک‌ در راه آبرسانی به جوامعی که از تشنگی رنج می‌برند شناخته شده بود.

اقدام‌های «ماینیچی» نه‌ فقط به منظور اطلاع‌رسانی بلکه در جهت حل مسائل جهانی نیز می‌باشند. این روزنامه ی سازگار با محیط زیست، تاکنون موفقیت‌های چشم‌گیری به دست آورده است؛ تیراژ این روزنامه در کشور ژاپن به 4 میلیون نسخه در روز می‌رسد که درآمد حاصل از این میزان فروش در حدود هشتاد میلیون ین (معادل 700 هزار دلار) می‌باشد.

این ابتکار همچنین با درگیر کردن مدارس، کمک کرده است تا آگاهی کودکان در مورد مسائل محیط زیستی افزایش یافته و اهمیت بازیافت محصولات مصرف شده توسط انسان‌ها به آنها آموزش داده شود. به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که به‌واسطه‌ی سیستم‌های سنتی امحاء زباله تولید می‌شوند، این مسئله اهمیت می‌یابد که مواد زائد و به طور ویژه کاغذها مجددا بازیافت شوند. ابتکارات دیگر در سایر نقاط جهان از جمله هند هم جوانه زده، در حالیکه چندین شرکت در ایالات متحده شروع به تولید کاغذ قابل کاشت برای اهداف مختلف کرده اند: کارت های یادداشت، لوازم تحریر، کاغذ بسته بندی و ...

4 ماه پیش

دسته‌بندی‌ها