یکشنبه، 11 خرداد، 1404

اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو اکستریم / معامله کدام مدل سود بیشتری دارد؟ + جدول خرداد۱۴۰۴

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت اکستریم در بازار آزاد و کارخانه، اکستریم LX مدل ۱۴۰۳ در بازار آزاد به قیمت ۲ میلیارد و class="lastprice">>۹۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود این در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو حدود ۲۵۵ میلیون تومان ارزان‌تر است و بدین ترتیب اکستریم LX در نمایندگی‌های اکستریم به قیمت ۲ میلیارد و class="lastprice">>۶۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت بازار اکستریم TXL مدل ۱۴۰۳ نیز حدود ۴ میلیارد و class="lastprice">>۱۰ میلیون تومان است و در کارخانه نزدیک به class="lastprice">>۳ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان قیمت دارد بدین ترتیب با خرید اکستریم TXL از کارخانه و فروش آن در بازار آزاد حدود ۳۶۸ میلیون تومان سود می‌کنید. اما قیمت کارخانه اکستریم VX حدود class="lastprice">>۴ میلیارد و class="lastprice">>۵۰۶ میلیون تومان می‌باشد در صورتی که این خودرو در بازار آزاد با قیمت class="lastprice">>۵ میلیارد و class="lastprice">>۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد درنتیجه قیمت بازار آزاد و کارخانه این خودرو حوالی ۵۴۴ میلیون تومان اختلاف دارد بدین ترتیب خرید و فروش اکستریم VX بیشترین سود را دربین محصولات اکستریم دارد. در جدول زیر قیمت کارخانه و بازار آزاد اکستریم در خرداد ۱۴۰۴ را بخوانید.

قیمت کارخانه و بازار آزاد اکستریم - خرداد ۱۴۰۴

برند قیمت بازار آزاد(تومان) قیمت کارخانه(تومان) اختلاف قیمت(تومان)
اکستریم LX class="lastprice">>۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ class="lastprice">>۲,۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۲۵۵ class="lastprice">>,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم TXL class="lastprice">>۴,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰ class="lastprice">>۳,۶۴۲,۰۰۰,۰۰۰ ۳۶۸ class="lastprice">>,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX class="lastprice">>۵,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ class="lastprice">>۴,۵۰۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۴۴ class="lastprice">>,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه فنی اکستریم VX با تیگو ۸ پرومکس

اکستریم VX از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز به پاشش مستقیم سوخت بهره‌ می‌برد که قادر به تولید ۲۶۱ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور است.

قدرت تولیدی این پیشرانه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود. سیستم چهارچرخ محرک این خودرو نسل ششم ساخته‌های شرکت آمریکایی بورگ وارنر است که امکان ۷ حالت رانندگی را فراهم می‌سازد.

پیشرانه تیگو ۸ پرومکس ۲ لیتری توربو شارژر با فناوری پاشش مستقیم سوخت است که توانایی تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. پیش از معرفی تیگو ۸ پرو ای پلاس (پلاگین هیبرید) تیگو ۸ پرومکس قوی‌ترین خودروی مونتاژی تاریخ کشور بود.

این قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه ‌تر گتراگ و سیستم چهارچرخ محرک نسل چهارم شرکت آمریکایی بورگ وارنر به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این نیرو و این سیستم انتقال قدرت، نشان‌دهنده توانایی حرکت تیگو ۸ پرومکس در مسیرهای ناهموار است. همچنین تیگو ۸ پرو مکس به سبب مجهز بودن به سیستم چهار چرخ محرک از ۶ حالت رانندگی بهره می‌برد.

پیشرانه این دو خودرو از نظر حجم یکسان است، اما نیروگاه تولیدی اکستریم تی ایکس ال به سبب تغییرات در برنامه‌ریزهای الکترونیکی و مکانیکی، قدرت بیشتری را نسبت به تیگو ۸ پرومکس تولید میکند. گیربکس خودروی اکستریم تی ایکس ال از نوع AT است و خصلت این نوع‌ گیربکس،‌ استهلاک نسبتا کم‌تر نسب به گیربگس دو کلاچه تیگو ۸ پرومکس است

2 روز پیش

دسته‌بندی‌ها