>>به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از >>سایپانیوز، پژمان شادچهره با اشاره به این که خودرو تندر ۹۰، قادر به دریافت استانداردهای قانونی جدید کشور نبوده است، اظهارکرد: شرکت پارسخودرو با اعمال تغییرات در ظاهر محصول، پیشرانه و قوای محرکه و همچنین سیستمهای فنی، محصول جدیدی را با قابلیتها و کارایی عملکردی بهتر و ارتقایافتهتر به بازار عرضه خواهد کرد.
>>وی ادامه داد: پارسنوآ باتوجه به تغییرات اعمال شده، تمامی استانداردهای فنی و ایمنی را اخذ کرده و در آزمونهای عملکردی هم موفق بوده است.
>>شادچهره در بخش دیگری از اظهارات خود به تغییرات ظاهری محصول جدید پارسخودرو اشاره کرد و گفت: عدم جذابیت ظاهری خودرو تندر90 و همچنین عدم امکان موفقیت در آزمونهای استانداردی تصادف با عابر پیاده و سرنشینان، موجب شد شرکت پارسخودرو با استفاده از توان و ظرفیت داخلی، نسبت به اعمال تغییرات در نمای بیرونی شامل چراغها، جلوپنجره و سپر و همچنین چراغ و سپر و درب صندوق عقب خودرو اقدام کند.
>>به گفته قائممقام معاونت مهندسی پارسخودرو، بدنه محصول پارسنوآ در ستونهای کناری و همچنین در قسمت رکاب خودرو و مجموعه قطعات انتهایی خودرو، برای دریافت استانداردهای برخورد جانبی و عقب و همچنین افزایش ایمنی سرنشینان، نسبت به تندر ۹۰ سابق، با استفاده از فولاد دارای استحکام بالا، تقویت شده و همین افزایش ضخامت در بدنه و ایجاد استحکام در پلتفرم، موجب افزایش وزن ۴۰ کیلوگرمی پارسنوآ نسبت به تندر ۹۰ و ثبات و پایداری بیشتر محصول جدید در جادهها شده است.
>>وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در بخش سیستمهای خودرو نیز گفت: تغییراتی در سیستم خنککاری قوای محرکه، فرمان برقی، سیستم سوخترسانی، مجموعه دستهسیم خودرو، سیستم تهویه مطبوع داخل اتاق و سیستمهای الکتریکی و الکترونیکی صورت گرفته تا راندمان عملکردی محصول جدید متناسب با آپشنها و همچنین قوای محرکه مورد استفاده، ارتقا یابد.
>>شادچهره تصریح کرد: پارسنوآ از نظر راحتی سرنشینها و ارتفاع سقف، نوع طراحی ارگونومیک و طبی تریم داخلی و صندلیها و همچنین داشبورد و فرمان، در وضعیت بسیار بهتری هم نسبت به تندر ۹۰ و هم رقبای فعلی خود در بازار است؛ همچنین ارتفاع حدود ۱۶ سانتیمتری این خودرو از سطح زمین و اضافه شدن سیستم کنترل پایداری موجب قدرت مانور بالای این محصول در مسیرهای دشوار و ناهموار میشود.
>>او تصریح کرد: ساختار کلی محصول رنو در خودرو پارسنوآ حفظ شده و سیستم تعلیق و اکسل جلو و عقب محصول جدید نیز همان قابلیتها و امکانات تندر ۹۰ را دارد، اما باتوجه به تغییرات عملکردی در بیشتر سیستمها، عملکرد خودرو در آزمونهای فنی بسیار بهتر از محصول تندر ۹۰ بوده است.
>>قائممقام معاونت مهندسی پارسخودرو به برنامه تولید انبوه پارسنوآ در این شرکت اشاره کرد و گفت: تولید پارسنوآ عیناً براساس ظرفیتهای موجود رنو در پارسخودرو بهصورت تولید ۳۰ دستگاه در هر ساعت خواهد بود و در فرایند مونتاژ محصول جدید، همه الزامهای کیفی و استانداردهای رنو مدنظر قرار خواهد گرفت.
>>وی با تأکید بر اینکه تلاش تیم مدیریتی پارسخودرو، استفاده حداکثری از همه ظرفیتهای موجود در این شرکت برای رونق تولید، توسعه سبد محصولات و رشد و شکوفایی کسب و کار سازمان و جلب رضایت ذینفعان مجموعه است، گفت: تولید انبوه محصول پارسنوآ در سال جاری، علاوه بر ایجاد فضا و فرصت استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود در پارسخودرو، زمینه استارت مجدد فعالیت شبکه گستردهای از زنجیره تأمین و صنایع قطعهسازی را نیز فراهم خواهد کرد.