چهارشنبه، 31 اردیبهشت، 1404

چرا نیسان GT-R با لقب گودزیلا شناخته می‌شود؟

>>به گزارش >>اقتصادآنلاین به نقل از پدال، جالب است بدانید ریشه استفاده از نام گودزیلا برای GT-R نه به ژاپن بلکه به استرالیا بازمی‌گردد و پس از آن نیز در انگلستان محبوب شده است. این نام مستعار اولین بار در سال ۱۹۸۹ و در مجله خودروی استرالیایی بکار رفت و نویسنده آن مجله از نیسان GT-R R ۳۲ به عنوان گودزیلا نام برد. دلیل آنها برای انتخاب نام موردبحث هم پرفورمنس فوق‌العاده خودرو بود مخصوصاً اینکه GT-R R ۳۲ توانست در مسابقات تورینگ استرالیا دیگر خودرو‌ها را شکست دهد.

دیوید یوو خبرنگار مجله ایوو انگلستان نیز با تماشای مسابقات تورینگ تصمیم گرفت اسکای لاین GT-R وارداتی خود را گودزیلا نام‌گذاری کند و به همین خاطر نام گودزیلا بیش از پیش در جهان گسترش یافت. او در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرد نام مستعار GT-R در بسیاری از مجلات خودرویی بکار رفت و بین طرفداران نیز محبوب شد. دیوید یوو خاطرنشان ساخته است:

محبوب‌ترین نسخه از نیسان GT-R یا همان گودزیلا زمانی تولید شد که من در بریتانیا بودم تا به‌صورت رسمی خودروی R ۳۵ GT-R مدل ۲۰۰۹ را تحویل بگیرم. من برای این خودرو پلاک G ۰۰۲ LLA را خریدم که نزدیک‌ترین چیز به نام گودزیلا در سیستم شماره‌گذاری بریتانیا بود. من سال‌ها درباره گودزیلا و در مجلات خودرویی مختلف مطالب گوناگونی نوشتم

این خبرنگار خودرویی باعث شد محبوبیت نام گودزیلا بیش از پیش شود. در واقع نیسان GT-R یوو در بین فعالان حوزه خودرو بسیار مشهور شده بود. اولین خودروی او یک دستگاه اسکای لاین GT-R R ۳۲ بود که قدرت ۴۴۰ اسب بخاری تولید می‌کرد و از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ در اختیار او بود. اسکای لاین یوو در آن زمان یکی از حدود ۳۰ تا ۴۰ دستگاه GT-R موجود در کل بریتانیا بود. این خبرنگار پس از خودروی یاد شده یک دستگاه اسکای لاین GT-R R ۳۳ V-Spec را خریداری کرد و بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ او را راند. این اسکای لاین ۶۲۰ اسب بخار قدرت داشت و در مجله ایوو هم ظاهر شد. دیوید یوو بعد‌ها یک دستگاه GT-R R ۳۵ با قدرت ۷۲۰ اسب بخار را خرید و بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ نگه داشت. یوو می‌گوید:

GT-R R ۳۵ احتمالاً انقلابی‌ترین و تأثیرگذارترین خودروی پرفورمنس ۲۰ سال اخیر بوده است. این خودرو شرکت‌های دیگر از جمله پورشه را مجبور کرد برای رقابت بهتر دست به کار‌های برجسته‌تری بزنند. R ۳۵ اولین GT-R برای بازار‌های جهانی بود و اعتبار خودرو‌های پرفورمنس ژاپنی را بالا برد

او ادامه می‌دهد:

قطعاً من GT-R خودم را دوست دارم و با آن در پیست‌های زیادی در اروپا رانندگی کرده‌ام. من هنوز هم مالک یکی از بهترین خودرو‌های پرفورمنس دنیا هستم، خودرویی که حدود ۱۷ سال پیش تولید شده است

اما وقتی از یوو درباره GT-R مورد علاقه‌اش سؤال می‌شود او به R ۳۲ اشاره می‌کند. دیوید می‌گوید R ۳۲ سبک‌ترین و بهترین خودرو برای راننده بین تمامی نسل‌های گودزیلا بوده و شایستگی دریافت این لقب را دارد.

10 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها