به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بیمهشدگان برای بهرهمندی از این خدمت، ضروری است با مراجعه به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبتنام، تکمیل یا بهروزرسانی اطلاعات فردی، بهویژه شماره تلفن همراه خود اقدام نمایند. لازم به تأکید است که پیامکهای اطلاعرسانی صرفاً به شماره تلفن همراه ثبتشده و متعلق به شخص بیمهشده ارسال میشود.
همچنین، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در محتوای پیامک دریافتی که بعد از ثبت لیست بیمه توسط کارفرما ارسال میشود، امکان ثبت اعتراض از طریق شعب سازمان یا سامانه خدمات غیرحضوری فراهم است.
سازمان تأمین اجتماعی با هدف ارتقای کیفیت خدمات و حفاظت از منافع بیمهپردازان، اجرای این طرح را در دستور کار قرار داده است. چرا که بهرهمندی از خدماتی نظیر برقراری مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی، غرامت ایام بیماری و فوت، مستقیماً به حقوق و مزایای ثبتشده، تعداد روزهای بیمهپردازی و عنوان شغلی وابسته است.
همچنین سازمان تأمین اجتماعی از تمامی بیمهشدگان دعوت میکند در راستای بهرهمندی بهموقع و صحیح از خدمات، هرچه سریعتر نسبت به ثبتنام یا بهروزرسانی اطلاعات خود در سامانه غیرحضوری es.tamin.ir یا برنامه کاربردی «تأمین من» اقدام نمایند.