به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن کشور روز چهارشنبه با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.
جبارعلی ذاکری دراین دیدار گفت: شبکه ریلی ظرفیت بالایی در جابجایی بار و مسافر دارد و آمادگی داریم در صورت آمادگی استانها در استفاده بیستر از این شبکه در خصوص اقدامات توسعه ای همکاری کنیم.
وی افزود: استان قزوین با داشتن شهرک های صنعتی و ظرفیت دشت کشاورزی و تولید محصولات غذایی مهم می تواند در استفاده از شبکه ریلی در جابجابی بار استفاده بیشتری کند و ما هم این بستر را مهیا می کنیم.
ذاکری افزود: ساختار تشکیلاتی راه آهن قزوین به گونه ای است که بخش بار از مسافر جدا شده و امادگی داریم به بخش خصوصی خدمات بیشتری ارائه کنیم.
وی اظهارداشت: امنیت جابجایی و هزینه ارزان و سرعت خدمت رسانی شبکه ریلی از مزایای این شبکه است و انتظارداریم با مساعدت مسئولان استان امکان استفاده صنعتگران از راه آهن بیشتر شود تا صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت نیز صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: در سطح کلان کشوری پیگیر هستیم تا موضوع حمل کالاهای اساسی و نهاده های دامی از طریق شبکه ریلی صورت گیرد.
وی گفت: میزان جابجایی کالا از استان قزوین از طریق شبکه ریلی بسیار محدود است و این وضعیت باید ارتقا یابد تا اجرای طرح های توسعه در این استان توجیه اقتصادی داشته باشد.
ذاکری افزود: برای نمونه در استان یزد روزانه ۴۰ هزار تن بارگیری توسط شبکه ریلی صورت می گیرد اما در منطقه راه آهن شمال غرب کشور در مجموع این جابجایی به چهار هزار تن هم نمی رسد.
وی اظهارداشت: راه آهن یک ساختار فنی و تشکیلاتی دارد که قرار است در ساختار جدید ایرادات گذشته را اصلاح کنیم و مرزهای ناحیه را برداریم و ساختار جدیدی حاکم کنیم و ایستگاههای راه آهن به صورت محوری مدیریت شوند.
قزوین به عنوان یکی از مراکز مهم است که در تصمیم گیری مدیریتی ما نقش مهمی دارد و اقداماتی که ارایه می دهیم برای ارتقا سطح خدمات خواهد بود.
با راه اندازی ایستگاه محمدیه موافقیم
وی گفت: برای راه اندازی ایستگاه راه آهن در محمدیه موافقیم و اگر توسعه ایستگاهی لازم باشد هماهنگ کنید تا اجرایی و برای آن برنامه ریزی شود.
افزایش سرعت قطارها به ۱۶۰ کیلومتر
ذاکری گفت: افزایش سرعت محوری قطارها به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و فعال شدن قطارهای بیشتری در محور تهران، قزوین، زنجان میانه تا تبریز با قطارهای شهری از دیگر برنامه هاست.
وی افزود: یکی از بهترین نقاط قزوین و زنجان است و ایستگاه هایی که در این میانه قرار دارند مبدا و مقصدی می شوند و به مرور با افزایش تعداد قطارها حتما فعال خواهند شد.
این مدیر تصریح کرد: درصددیم بتوانیم قطار تهران قزوین و تاکستان را راه اندازی کنیم و به صورت روزهای ثابت بگذاریم و مسافرانی که از اتوبان استفاده می کنند از این قطار استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت راه آهن اظهارداشت: ساخت زیرگذر برای حل مشکل تاکستان و دو خطه کردن این محور و تکمیل این محور و ایجاد دو زیرگذر در دل این تقاطع ها با همکاری اصناف اماده اجرای آن هستیم.
وی گفت: پل زیرگذر شریفه راه آهن ۳۰ درصد پیشرفت دارد و از تعهدات شهرداری است تا همکاری کند و کار را انجام دهبم.
ذاکری گفت: ساختار راه آهن در حال تغییر است و در ساختار جدید هر استانی یک محور جدید خواهد داشت.
انتهای پیام