دوشنبه، 19 خرداد، 1404

146 پروژه با 1017 کلاس درس در استان قزوین اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان به همراه پور عباسی سرپرست نوسازی مدارس و مسعود رحمانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، حجت الاسلام رضایی دبیر قرارگاه عدالت آموزشی در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که روز دوشنبه در محل اداره آموزش و پرورش قزوین برگزار شد در خصوص اهمیت نهضت مدرسه سازی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

حسنعلی اصغری در این نشست ضمن تشکر از رسانه ها در اطلاع رسانی گفت: بعنوان یک دستگاه تربیتی که بزرگتربن سطح اجرا را داریم خبرنگاران را یار خود می دانیم و برای حکمرانی خوب شفافیت را در مجموعه سازمان ساری و جاری کرده ایم.

وی افزود: نه تنها از نقد شما نگران نیستیم بلکه به آن نیاز داریم تا کیفیت خدمات را بالا ببریم و شما را همکاران خوب خود می دانیم.

اصغری بیان کرد: نظام آموزش ‌و پرورش با وجود پیشرفت‌های بسیار در ابعاد کمی و کیفی، از نظر فضا و کیفیت آموزشی همچنان با چالش‌ها و مشکلاتی روبروست ، مشکلات و چالش‌هایی که همواره دغدغه همه دولتمردان بوده از کاهش دانش‌آموزان و کمبود معلم گرفته تا کمبود فضای آموزشی در مناطق محروم و کم‌برخوردار که باید برای آن تدبیر کنیم.

وی اظهرداشت: محور نهضت عدالت و توسعه تجهیزات و امکانات و کیفیت بخشی آموزشی با مشارکت مردم توسط رئیس جمهور در اولویت قرار گرفته و تلاش می کنیم در این راستا بااستفاده از ظرفیت خیرین اقدامات موثری انجام دهیم.

اصغری تصریح کرد: قدردان خیرین هستیم زیرا اگر آنها نبودند با چالش مواجه می شدیم و الان هم با کمبود مواجهیم و تجربه زیستی ما نشان می دهد تنها راهکار مداخله خیرین مدرسه ساز است.

وی گفت: دولتها با فرازو نشیب هایی که داشتند هر کدام نگاهی به آموزش و پرورش داشتند اما این دوره نگاه ویژه دکتر پزشکیان موجب شده توسعه فضای آموزشی در اولویت جدی باشد و اگر بخواهیم مسائل کشور حل شود باید به اموزش و پرورش نگاه خاصی صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در دولت یکی از ملاک های ارزیابی در ۵ شاخص مشخص شده که میزان توجه و پیشرفت استانداران در نهضت کیفیت بخشی آموزشی یکی از موارد ارزیابی است.

وی اضافه کرد: طبق معمول جشنواره خیرین مدرسه ساز را در ۱۴ منطقه و شهرستان برگزار می کنیم و در مجمع خیرین مدرسه ساز استان تصمیم گرفته شده تا با پیگیری قرارگاه عدالت آموزشی از ظرفیت خیرین هم به نحو مطلوب استفاده شود.

اصغری اضافه کرد: در راستای مولد سازی هم امیدواریم بخشی از منابع با تبدیل به احسن تامین شود تا بتوانیم در ساخت مدرسه از آن استفاده کنیم.

وی در خصوص پوشش تحصیلی استان نیز گفت: ضریب پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم در مقطع ابتدایی بیش از ۹۹.۵ درصد و در متوسطه اول ۹۸ درصد و متوسطه دوم حدود ۹۵ درصد پوشش تحصیلی داریم.

اصغری گفت: میان مهاجرتها به استان نیز در آمار افراد بازمانده از تحصیل موثر است و در حال حاضر ۲۰ مدرسه داریم که با یک معلم و یک دانش آموز اداره می شود و برای ما حتی یک نفر هم مهم است و باید تحصل کند.

وی اضافه کرد: در این زمینه آسیبهای اجتماعی هم مهم است و گاهی خانواده ای با ادامه تحصیل دختران موافق نیستند و ما اختیار زیادی در این بخش نداریم.

این مدیر در ادامه یادآورشد: ۴۶ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه در هنرستانها و کاردانش تحصیل می کنند که در برنامه هفتم باید این میزان به ۵۴ درصد برسد و توجه به آموزش دیجیتال در مدارس و توسعه فضا و تجهیزات آموزشی مهم است و باید از روشهای سنتی فاصله بگیریم و در مسیر جدید حتما بایستی تجهیزات و ابزار آموزشی هم مدرن شود.

تامین تجهیزات آموزشی و اموزش معلمان در کنار ساخت مدرسه ضروری است

اصغری تصریح کرد: نظام مسائل استان قزوین را در بخش آموزش و پرورش استخراج کرده ایم و 6 محور مهم را در دستور کار داریم که بایستی مدارس مورد نیاز را تامین کنیم، مدارس با تراکم بالا و تخریبی و نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: در تمین تجهیزات آموزشی مدارس با مشکلات جدی مواجهیم و در گذر از روش سنتی به مدرن بایستی ابزار نوین آموزشی را تامین کنیم تا این توسغعه بر اساس میزان خدمت رسانی به دانش آموزان تعریف شود.

146 پروژه در راستای نهضت عدالت آموزشی در استان اجرا می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه از اجرای طرح نهضت توسعه عدالت آموزش خبر داد و گفت: در اجرای این طرح قرار است 146 پروژه با 1017 کلاس درس با کمک اعتبارات دولتی و خیرین در استان احداث شود که این طرح ها تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیمی از آنها در مهرماه و مابقی تا پایان سال افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.

اصغری گفت: برای اجرای این طرح های بیش از 3500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با کمک خیرین آن را به سرانجام برسانیم.

این مدیر اظهارداشت: نهضت عدالت آموزشی باید به یک جریان اجتماعی مردمی تبدیل شود تا از دستاوردهای آن به نحو مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام

8 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها