جمعه، 16 خرداد، 1404

لزوم نظارت مؤثر و برنامه‌ریزی هدفمند برای ارتقای کیفیت مدارس شاهد

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛ایوب رضایی در نشست ستاد شاهد استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سایر اعضاء برگزار شد، با تأکید بر جایگاه ویژه مدارس شاهد در نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: مدارس شاهد به‌دلیل مخاطبان خاص و مأموریت‌های تربیتی و ارزشی، نیازمند مدیریت ویژه و رویکردی متفاوت از سایر مدارس هستند.

lang="ar-sa">>وی با بیان اینکه انتخاب مدیران مدارس شاهد باید بر اساس شاخص‌های دقیق، عملکرد حرفه‌ای و توانمندی‌های مدیریتی صورت گیرد، تصریح کرد: هیچ توصیه، ملاحظه یا دخالتی نباید در این روند اثرگذار باشد. اگر مدیری نتواند اهداف و مأموریت‌های مدرسه شاهد را محقق کند، نباید در رأس آن مدرسه قرار گیرد.

lang="ar-sa">>مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: مدارس شاهد باید به الگویی در عرصه‌های تربیتی و فرهنگی تبدیل شوند؛ بنابراین ارزیابی این مدارس باید جامع و چندبُعدی باشد. صرفاً نتایج امتحانات یا شاخص‌های کمی نباید ملاک ارزیابی قرار گیرد، بلکه کیفیت برنامه‌های تربیتی، استفاده از امکانات آموزشی، فعالیت‌های فرهنگی و میزان تعامل با خانواده‌ها نیز باید مدنظر باشد.

lang="ar-sa">>رضایی با اشاره به اهمیت نظارت میدانی در بهبود عملکرد این مدارس، گفت: پس از پایان امتحانات خردادماه، ارزیابی جامعی از وضعیت مدارس شاهد در سراسر استان انجام خواهد شد و نقاط ضعف و قوت آن‌ها مستند، تحلیل و بررسی می‌شود.

lang="ar-sa">>وی از تداوم برگزاری جلسات ستاد شاهد در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: این نشست‌ها به منظور بررسی میدانی وضعیت مدارس و تصمیم‌گیری‌های متناسب با شرایط واقعی هر منطقه برگزار می‌شود.

lang="ar-sa">>رضایی افزود: مدارس شاهد باید نماد فرهنگ ایثار و شهادت در نظام آموزشی باشند و لازم است همه اجزای آموزش و پرورش در جهت تربیت دانش‌آموزانی با عزت‌نفس، انگیزه و مسئولیت‌پذیر در این مدارس گام بردارند.

lang="ar-sa">>وی تأکید کرد: فرآیند انتخاب مدیران مدارس شاهد در سال آینده با دقت، شفافیت و حساسیت بیشتری انجام خواهد شد و نظارت بر عملکرد آن‌ها نیز با هدف تحقق عدالت آموزشی و کیفی‌سازی خدمات تربیتی تقویت می‌شود.

lang="ar-sa">>حجت‌الاسلام lang="ar-sa">>قدرت‌الله خرم‌روز، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد، با تأکید بر اهمیت مسئله آگاهی، علم و تلاش همگانی در حوزه‌های مختلف آموزشی و مدیریتی اظهار کرد: مسئولیت آگاهی و تلاش نه‌تنها یک وظیفه انسانی، بلکه از منظر دینی و اسلامی نیز یک عبادت به‌شمار می‌آید. اگر از هر زاویه‌ای به آن بنگریم، می‌توان گفت در مسیر مقدسی قدم گذاشته‌ایم.

lang="ar-sa">>وی خواستار تشکیل یک کارگروه تخصصی برای ارزیابی عملکرد این مدارس شد و افزود: این کارگروه باید با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید، به ارزیابی دقیق و کارشناسانه طرح‌هایی بپردازد که در سال‌های اخیر در مدارس شاهد اجرا شده‌اند. این ارزیابی باید ابعاد مختلف از جمله مسائل مالی، تجهیزات، نقش و توانمندی مدیران و اعضای اجرایی را نیز دربر بگیرد.

lang="ar-sa">>مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همچنین بر لزوم رعایت شاخص‌های دقیق در انتخاب و انتصاب مدیران تأکید کرد و گفت: دستورالعمل‌ها و شاخص‌های انتخاب مدیران مشخص شده و همه ما باید نسبت به اجرای دقیق آن‌ها متعهد باشیم. توجه به شایستگی، توانمندی، پاکدستی و پای‌کار بودن مدیران باید بر هرگونه نگاه جانبی یا وابستگی مقدم باشد.

lang="ar-sa">>وی افزود: اگر مدیری شایسته و توانمند باشد، حتی در صورت نداشتن وابستگی به جامعه ایثارگری نیز باید مورد حمایت قرار گیرد.

lang="ar-sa">>خرم‌روز خاطرنشان کرد: توجه به این دو نکته یعنی ارزیابی جامع مدارس شاهد و رعایت کامل شاخص‌های انتخاب مدیران، می‌تواند نقشی مهم در بهبود عملکرد مجموعه‌های آموزشی و مدیریتی استان ایفا کند. ما نیز در بنیاد شهید استان، در این مسیر همراه و آماده همکاری هستیم.

lang="ar-sa">>در این نشست جهت اطلاع رسانی ثبت نام مدارس شاهد در سامانه ،شهریه مدارس شاهد ، برنامه های کیفیت بخشی آموزشی وپرورشی ، دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران مدارس شاهد و برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و راهیان نور جهت مدارس شاهد بحث و تبادل نظر شد و تصمیماتی اتخاذ شد.

lang="ar-sa">>انتهای پیام

3 روز پیش

دسته‌بندی‌ها