به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست سرمایه گذاران چینی با مدیران اقتصادی استان روز جمعه با حضور محمد نوذری استاندار، عبدیان رئیس اتاق بازرگانی قزوین، میرزایی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.
مجتبی دائی دائی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت حمل و نقل جاده ای و مواصلاتی استان گفت: قزوین با قرار گرفتن در مسیر ارتباطی ۱۲ استان کشور در زمینه حمل و نقل نیازهای خاصی دارد و دو فرصت بزرگ سرمایه گذاری به تیم چینی معرفی می شود که امیدواریم سرمایه گذاران خارجی از آن استقبال کنند.
مترو و هاب لجستیک در قزوین به 450 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد" data-src="/files/fa/news/1404/3/9/13006414_472.jpg" src="https://borna.news/files/fa/news/1404/3/9/13006414_472.jpg" alt="ساخت مترو و هاب لجستیک در قزوین به 450 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد" width="1200" height="800" />
وی افزود: یکی از این طرح های مهم ادامه ساخت متروی هشتگرد به قزوین است که امتداد پروژه تهران به قزوین محسوب می شود و نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی استانها به پایتخت خواهد داشت.
دائی دائی یادآورشد: موافقت معاونت برنامه ریزی وزارت راه برای این پروژه دریافت شده و با اجرای آن ضمن کاهش بار ترافیکی اتوبان قزوین به تهران زمینه کاهش مصرف سوخت و ایمنی سفز نیز ممکن می شود.
این مدیر بیان کرد: بدلیل نزدیکی به تهران با ترافیک سنگین در همه ایام سال بویژه تعطیلات مواجهیم و شهر قزوین هم در مسیر شمال به شمالغرب قرار دارد که اجرای طرح های جدید می تواند موجب رضایت مندی مردم شود.
مدیرکل راه و شهرسازی اظهارداشت: تهران یک مترو بزرگ دارد که خطوط آن در حال گسترش به غرب است که تا شهرهای کرج و هشتگرد ادامه داشته و قبلا هم مطالعه شده بود تا شهر قزوین هم تداوم یابد که به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شد.
دائی دائی تصریح کرد: این پروژه حدود ۷۴ کیلومتر مسافت دارد که برای آن ۷ ایستگاه پیش بینی شده و از شمال آزاد راه می تواند اجرا شود که برای جابجایی مسافر در هر ساعت ۱۳ هزار و ۴۵۱ نفر در مجموع ۳۴۷ میلیون یورو هزینه اجرایی دارد که ۳.۵ سال زمان اجرای ان خواهد بود.
وی گفت: بر اساس بررسی کارشناسی و مطالعات انجام شده نرخ بازگشت سرمایه با بلیت ۲.۵ دلاری با برآورد ۲۳ درصدی حدود ۴.۵ سال است.
دائی دائی در خصوص طرح دوم و احداث هاب لجستیک هم گفت: در ایران سند ملی داریم که محل احداث هاب لجستیک دیده شده که در این سند ۵۸ نقطه مشخص شده که در ۵ سطح عملکردی است که برای استان قزوین یک پارک و یک دهکده لجستیک پیش بینی شده که در محور قزوین بویین زهرا و نزدیکی پایانه می تواند عملیاتی شود.
این مدیر اظهارداشت: برای ساخت منطقه لجستیک یک قطعه زمین به مساحت ۹۱ هکتار پیش بینی شده که قرار بود میدان میوه و تره بار در آن ساخته شود که هزینه اجرای طرح ۶ هزار میلیارد تومان معادل ۷۵ میلیون دلار است.
وی گفت: هاب لجستیک مصوبه وزارت راه و شهرسازی را هم دارد و قزوین اولین مجوز را گرفته و با تمرکز صنعتی خوبی که داریم بسیار جدی هستیم این کار عملیاتی شود.
در این جلسه مقرر شد مشخصات و برآورد هزینه ها در یک گزارش جامع به زبان انگلیسی برای بررسی تیم چینی در سه روز آینده تهیه شده و در اختیار سرمایه گذار خارجی قرار گیرد.
انتهای پیام