یکشنبه، 25 خرداد، 1404

تقویت رسانه‌های رسمی گام اساسی در اعتمادسازی است

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ پورعلی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان لرستان با اشاره به اهمیت مرجعیت رسانه‌ای در دنیای امروز ، اظهار کرد : اگر رسانه‌های رسمی ما از مرجعیت خبری فاصله بگیرند، میدان به رسانه‌های غیررسمی و گاهاً غیرقابل اعتماد واگذار می‌شود و این یعنی از دست دادن سرمایه اجتماعی.

لزوم بازگشت به مرجعیت رسانه‌ای داخلی

وی با انتقاد از ریزش مخاطبان در برخی حوزه‌های اطلاع‌رسانی افزود: امروز مردم پس از احوال‌پرسی اولین سؤال‌شان «چه خبر؟» است؛ اگر رسانه داخلی مرجع نباشد، مخاطب به سراغ منابع دیگری می‌رود که ممکن است روایت‌های جعلی و تحریف‌شده ارائه دهند.

رسانه‌ها فقط اطلاع‌رسان نیستند، روایت‌سازند

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه رسانه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی، روایت‌سازی می‌کنند، گفت: روایت‌سازی نادرست، افکار عمومی را دچار خطای تصمیم‌گیری می‌کند و این خطا می‌تواند برای جامعه هزینه‌ساز باشد.

نباید اجازه داد جای رسانه حرفه‌ای را شایعه‌سازان بگیرند

پورعلی با اشاره به تجربه خود در شورای عالی امنیت ملی گفت: رسانه زمانی اثرگذار است که با سیاست‌گذاری مشخص وارد میدان شود و بتواند جریان‌سازی مؤثر داشته باشد. او افزود: بسیاری از فعالان فضای مجازی فاقد شاخص‌های حرفه‌ای هستند و در نبود نظارت مؤثر، ورود و خروج به این حوزه به‌راحتی صورت می‌گیرد.

تقویت نگاه پروژه‌محور به رسانه‌ها

وی با تأکید بر تقویت رویکرد پروژه‌محور در حوزه رسانه، گفت: رسانه‌ها باید در کنار روابط عمومی‌ها برای هر موضوع مهم استان برنامه‌ریزی و تولید محتوای هدفمند داشته باشند. حضور جدی، پیوسته و حرفه‌ای رسانه‌ها در موضوعات مختلف استان باید به یک الزام تبدیل شود.


در پایان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از همه دستگاه‌های اجرایی خواست تا تعامل مؤثر با رسانه‌ها را در دستور کار خود قرار دهند و نقش رسانه‌های رسمی را در شکل‌دهی به افکار عمومی جدی بگیرند.
وی گفت: تقویت رسانه‌های رسمی، گام اساسی در اعتمادسازی و توسعه سرمایه اجتماعی در استان است.

انتهای پیام

2 هفته پیش

دسته‌بندی‌ها