شنبه، 03 خرداد، 1404

تبدیل کلاس درس به محیط رشد همه جانبه دانش آموزان با عبور معلمان از شیوه‌های سنتی

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آئین رونمایی از کتاب «مجموعه آثار یاددهی یادگیری» و سومین جشنواره یاددهی-یادگیری شهرستان بابلسر، با تأکید بر نقش کلیدی معلمان در تحول نظام آموزشی، اظهار کرد: تحقق سند تحول بنیادین تنها در صورتی ممکن است که مدرسه به نهادی تربیتی تبدیل شود و معلمان به عنوان الگوی تربیتی، خلاقیت و نشاط را در فضای آموزشی نهادینه کنند.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا و ابراز قدردانی از زحمات فرهنگیان مازندران، به ویژه معلمان شهرستان بابلسر، افزود: خوشبختانه در دولت چهاردهم با ریاست جناب آقای دکتر پزشکیان، آموزش و پرورش در اولویت قرار گرفته است؛ ایشان شخصاً در جلسات مختلف، از جمله نشست دو ساعته اخیر با کارگروه آموزشی، بر تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت در مدارس دولتی تأکید کرده‌اند.

معاون وزیر با اشاره به نقش فناوری و هوش مصنوعی در آموزش‌های نوین، گفت: دانش‌آموزان امروز بومیان دیجیتال هستند و معلمان باید با بازتعریف نقش خود، از شیوه‌های سنتی عبور کرده و با رویکرد‌های مشارکتی و فعال، کلاس‌های درس را به محیطی برای رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان تبدیل کنند.

حکیم‌زاده با اشاره به تجارب ارزشمند معلمان مازندران، از آنان خواست تا از طریق سامانه اجتماعات یادگیری معلمان، تجربیات و محتوای آموزشی خود را به اشتراک بگذارند و در ارتقای آموزش در سطح ملی نقش‌آفرینی کنند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم با همراهی معلمان خلاق و نوآور، شاهد آغاز سال تحصیلی متفاوت و پرنشاط در اول مهر باشیم؛ سالی که در آن مدرسه به محیطی شاد، مشارکتی و اثرگذار برای تربیت نسل آینده تبدیل شود.

انتهای پیام/

9 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها