یکشنبه، 25 خرداد، 1404

«همنوا» هم افزایی آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش برای گسترش عدالت آموزشی

طرح «همنوا» بر پایه به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های هر دو طرف با هدف رشد و توسعه آموزش‌های مهارتی و نیز گسترش عدالت آموزشی تدوین شده است که با ترکیب منابع و امکانات موجود، نه تنها بهره وری را افزایش می‌دهد بلکه امکان ارائه آموزش‌های مهارت محور با کیفیت بالاتر را نیز فراهم می‌آورد.این طرح با استناد به قوانین جاری کشور و با بهره‌گیری از نمونه‌های موفق جهانی، گامی عملی در جهت تحقق اهداف کلان نظام آموزش مهارتی و حرفه‌ای کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار برنا، در این طرح ۱۰ مرکز منتخب در سراسر کشور به صورت پایلوت برای اجرای این برنامه تعیین می‌شوند، هر مرکز شامل یک هنرستان وابسته به آموزش و پرورش و یک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهد بود که با هم همکاری مستقیم دارند.

غلامحسین محمدی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره نقش و همکاری این سازمان با آموزش و پرورش درراستای توسعه هنرستان‌ها اظهارکرد: در حال حاضر یکی از بهترین همگرایی و همراهی‌ها بین آموزش و پرورش و سازمان اموزش فنی و حرفه‌ای دراین دوره مدیریتی شکل گرفته وآقای آذرکیش به عنوان معاون متوسطه آموزش و پرورش در حوزه فنی و حرفه‌ای ایده داشتند.

وی افزود: طرح همنوا یک طرح همه جانبه از جمله زیر ساخت ها، توسعه آموزش‌ها و توسعه فرصت‌های آموزشی است. حضور مربیان به صورت اشتراکی و هنرآموز، مربیان هنرستان‌ها در مراکز آموزشی، مناسب سازی مراکز آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای حضور دانشجویان، استفاده از منابع ملی برای توسعه زیر ساخت‌های مراکز در دستورکار است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: مهمترین دستاورد این طرح همنوا انشالله این خواهد بود که ما منابع ملی را ملی هزینه کنیم نه بخشی. زمانی ما شاهد این بودیم که یک زیرساختی رو توسعه دادیم و تنها یک قشر خاصی از این ظرفیت استفاده می‌کند و آموزش موردی نیست که تنها برای یک قشرباشد و بسیار فراگیر است، به ویژه برای دانش آموزانی که مقرر است؛ جمعیت اصلی آموزشی را تشکیل دهند.

انتهای پیام/

2 ماه پیش

دسته‌بندی‌ها