یکشنبه، 05 مرداد، 1404

نوسازی مسیر‌های بالاستی مترو باید در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرنگار برنا، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام‌شده در شبکه ریلی پایتخت اظهار کرد: باید از کار ارزشمند شرکت مترو تشکر کرد. اصلاح خطوط بالاست یک کار ضروری بود که اگر انجام نمی‌شد، می‌توانست خسارت و مشکلات ایمنی را به وجود آورد.

وی افزود: نزدیک به ۴ کیلومتر از مسیر بالاست تهران اصلاح شده است، در حال حاضر ۱۳۰ کیلومتر مسیر بالاستی و ۱۷۰ کیلومتر مسیر تونلی وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با تأکید بر لزوم مسئولیت‌پذیری دولت در این زمینه بیان کرد: مسیر‌های هشتگرد، کرج و پرند همگی بالاست هستند و از قضا در محدوده شهر تهران نیز محسوب نمی‌شوند و دولت باید مسئولیت‌های خود را بر عهده گیرد.

تشکری هاشمی گفت: هر ۱۲ سال باید بالاست تعویض شود، مخصوصاً اگر خطی پرتردد باشد. تقاضای بنده این است که این موضوع مورد عنایت ویژه دولت قرار گیرد و همکاری لازم انجام شود.

تشکری هاشمی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای عملیات بهسازی بالاست گفت: ابزارآلات این کار کافی نیستند و قدیمی هستند شاید لازم باشد شهرداری تهران لایحه‌ای بیاورد تا تجهیزات لازم برای تعویض، بهسازی یا نوسازی مسیر‌های بالاست تامین شود.

انتهای پیام/

3 ماه پیش

دسته‌بندی‌ها