پنج‌شنبه، 22 خرداد، 1404

سامسونگ به صدر بازار گوشی‌های تاشو اروپا تکیه زد؛ موتورولا در رتبه دوم

سامسونگ از زمان عرضه‌ی نخستین گلکسی فولد در سال ۲۰۱۹، بر بازار گوشی‌های تاشدنی در اروپا سلطه دارد؛ اما غول فناوری کره‌ای با وجود حفظ جایگاه نخست خود در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۵، قلمرو خود را درمعرض تهدید جدی رقبا می‌بیند.

>>تحلیل‌های مؤسسه‌ی کانترپوینت نشان می‌دهد که سهم بازار سامسونگ به‌صورت سالانه با کاهش چشمگیری مواجه شده است. در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۴، گوشی‌های تاشدنی این شرکت ۵۶ درصد از کل فروش بازار اروپا را تشکیل می‌دادند؛ اما یک سال بعد و در بازه‌ی زمانی مشابه در ۲۰۲۵، این سهم به ۴۱ درصد سقوط کرد.

موتورولا با تصاحب ۱۵ درصد از سهم بازار، جایگاهش را در مقام دومین برند بزرگ گوشی‌های تاشدنی در اروپا مستحکم‌تر از قبل کرد. آنر با سهمی ۱۳ درصدی، جایگاه سومین برند بزرگ گوشی‌های تاشدنی را در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۵ به خود اختصاص داد؛ افتی ۲۳ درصدی نسبت‌به سهم ۱۸ درصدی سال گذشته. در این میان، گوگل با رشد سالانه توانست سهم خود را از ۲ به ۸ درصد افزایش دهد.

نکته‌ی جالب‌ عملکرد خیره‌کننده‌ی تکنو در اروپا به‌ شمار می‌رود. این شرکت موفق شد فروش گوشی‌های تاشدنی خود را از سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۴ بهبود چشمگیری ببخشد و با جهشی درخورتوجه، سهم ۲ درصدی خود را به ۸ درصد برساند تا درکنار گوگل قرار بگیرد.

دسته‌بندی‌ها