بازار گوشیهای هوشمند آمریکای لاتین در سهماههی اول ۲۰۲۵ با کاهش ۴ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شد و به ۳۳٫۷ میلیون دستگاه رسید. این کاهش پس از ۶ فصل رشد پیاپی اتفاق افتاد و نشاندهندهی تغییرات چشمگیر در رفتار مصرفکننده و شرایط اقتصادی منطقه است.
برزیل با ۳۸ درصد از کل فروش، همچنان بزرگترین بازار آمریکای لاتین باقی ماند و رشد ملایم ۳ درصدی را تجربه کرد. در مقابل، مکزیک که ۲۲ درصد از بازار را در اختیار دارد، افت شدیدی معادل ۱۸ درصد را به ثبت رساند که تحلیلگران آن را نتیجهی رقابت شدید و نوسازی سریع مدلها در سال گذشته میدانند.
برند | فروش سهماهه اول ۲۰۲۵ (میلیون دستگاه) | سهم بازار سهماهه اول ۲۰۲۵ | فروش سهماهه اول ۲۰۲۴ (میلیون دستگاه) | سهم بازار سهماهه اول ۲۰۲۴ | رشد سالانه |
---|---|---|---|---|---|
سامسونگ | 11.9 | 35% | 11.1 | 32% | 7% |
شیائومی | 5.9 | 17% | 5.3 | 15% | 10% |
موتورولا | 5.2 | 15% | 5.9 | 17% | -13% |
آنر | 2.6 | 8% | 2.6 | 7% | 2% |
ترنشن | 2.1 | 6% | 3.4 | 10% | -38% |
سایر برندها | 6.0 | 18% | 6.5 | 19% | -9% |
مجموع | 33.7 | 100% | 34.9 | 100% | -4% |
در میان سایر کشورها، آمریکای مرکزی، کلمبیا و پرو نیز کاهش فروش داشتهاند. درهمین حال، سامسونگ توانست با رشد ۷ درصدی جایگاه اول را حفظ کند، اما این موفقیت عمدتاً به لطف فروش مدلهای اقتصادی بود؛ جایی که شیائومی با رشد ۱۰ درصدی بهویژه از طریق سری ردمی بهسرعت در حال نزدیک شدن به رقیب کرهای است.