سه‌شنبه، 13 خرداد، 1404

در رویداد شرکت کیا یدک آریا مطرح شد: شرکت‌های صنعتی در ایران باید به فکر برندینگ باشند

ایرانیان برندساز نیستند و با اینکه شرکت‌های بزرگی در صنایع مختلف داریم اما برخلاف دنیا، برندهای مشهور و بین‌المللی در این صنایع وجود ندارد.

به‌گزارش زومیت مراسم جشن بیست سالگی شرکت کیا یدک آریا با حضور مدیران صنعت لوازم یدکی و برخی مدیران فروشگاه‌های آنلاین فروش قطعات یدکی و فعالان برندینگ برگزار شد. در این رویداد که با هدف بررسی فعالیت‌ها و تحولات این شرکت در دودهه گذشته برگزار شد، بر ضرورت توجه شرکت‌ها به مقوله برندسازی تاکید شد.

محمدجور محمدی، رئیس هیات مدیره شرکت کیا یدک آریا، در سخنانی تاکید کرد که صنعت لوازم یدکی فراز و نشیب‌های زیادی داشته است که با کمک اتحادیه‌های صنفی این حوزه حل و فصل شده است. او تاکید کرد بازار لوازم یدکی آمادگی برای خطا برای هر شرکتی دارد اما آن‌ها هیچگاه هیچ تخطی در این حوزه نداشتند. وی از تحول قریب‌الوقوع در صنعت پخش قطعات یدکی با استفاده از آخرین فناوری‌ها نیز خبر داد.

وحید کیا، مشاور هیات مدیره شرکت کیا یدک آریا، در ادامه این مراسم گفت: «ما ایرانیان برندساز نیستیم. در حوزه نفت و گاز صادرکننده ایم اما SHELL نداریم. در زعفران و پسته هم هیچ برند جهانی نداریم.

او با تحسین روند تحول برندینگ در صنایع مختلف تاکید کرد: «ما در حوزه خودروسازی در دنیا عقب هستیم و این را همه قبول داریم اما در زمینه لوازم یدکی اتوموبیل فاصله بسیار کمی با جهان داریم. چرا نباید برندهای بزرگی در این زمینه داشته باشیم؟» او کیا یدک آریا را یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه دانست.

او با تأکید بر تحولات روز دنیا در زمینه برندینگ افزود: «دنیا به‌سمت برندسازی شخصی رفته، اما ما هنوز در برندسازی شرکتی مانده‌ایم. باید از این دوران استفاده کنیم و خودمان را از محدودیت ذهنی رها کنیم.»

3 روز پیش

دسته‌بندی‌ها