گوشیهای هوشمند شاید روزبهروز قدرتمندتر و از قابلیتهای هوش مصنوعی بیشتری برخوردار شوند، اما کاربران آمریکایی چندان تحت تأثیر این هیاهو قرار نگرفتهاند؛ دستکم نه زمانی که صحبت از رضایتمندی کلی از دستگاه به میان میآید.
مطالعهی سالانهای که بر اساس نزدیک به ۲۷,۵۰۰ نظرسنجی از مصرفکنندگان تا مارس ۲۰۲۵ (اسفند و فروردین) گردآوری شده، نشان میدهد که تمرکز فزاینده بر >>هوش مصنوعی نتوانسته رضایت مشتریان را جلب کند.
پاسخدهندگان ویژگیهای بنیادیاس همچون عمر باتری، کیفیت مکالمه و طراحی را مهمتر از قابلیتهای جدید و پرزرقوبرق ارزیابی کردند. فورست مورگسون از ACSI در >>بیانیهای مطبوعاتی نوشت: «برندها همچنان برای افزودن قابلیتهای تازه با یکدیگر رقابت میکنند، اما مشتریان کماکان گوشیهای هوشمند را بر اساس مؤلفههای اساسی مورد قضاوت قرار میدهند.»
با وجود کاهش سراسری در سطح رضایت کاربران، اپل و سامسونگ همچنان پیشتاز بودهاند؛ هر یک با تنها یک امتیاز کاهش، به امتیاز ۸۱ دست یافتند؛ دستاوردی که به آنها کمک کرد تا فاصلهی خود را با رقبایی نظیر گوگل و موتورولا که هر دو به امتیاز ۷۵ سقوط کردند، افزایش دهند. بیشترین افت رضایتمندی به برندهای کوچکتر تعلق داشت که با ۶ درصد کاهش، امتیاز ۶۸ را به خود اختصاص دادند.