براساس گزارش آکادمی اطلاعات و ارتباطات چین، فروش گوشیهای برندهای خارجی در چین طی مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳ و فروردین ۱۴۰۴) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. >>گوشی آیفون، که قبلاً پیشتاز گوشیهای وارداتی در این کشور بود، اکنون فقط ۱٫۸۹ میلیون دستگاه فروخته و سهمش به ۸ درصد سقوط کرده است.
>>به گزارش دیجیتایمز، درحالیکه فروش گوشیهای غیر بومی کاهش یافته، بازار موبایل چین در مجموع رشد ۳٫۳ درصدی را تجربه کرده است. برندهای داخلی مانند هواوی، ویوو، شیائومی و اوپو اکنون مجموعاً ۹۲ درصد بازار را در دست دارند و اپل به رتبهی پنجم سقوط کرده است.
هواوی با معرفی تراشههای اختصاصی و سیستمعامل جدید HarmonyOS Next موقعیت خود را تقویت کرده و اپل را تحتفشار گذاشته است. این پیشرفتها نشان میدهد که برندهای چینی با فناوریهای بومی خود در حال پیشروی هستند.