عموم برندهای حاضر در بانیمد، در حوزه فست فشن فعالیت میکنند. به گفته قائممقام بانیمد، هم برندهای فعال در این پلتفرم ایرانی هستند و اصالت کالا، خط قرمزی است که بانیمد برای برندها در نظر دارد. بانیمد بهتازگی فروشگاههای حضوری خود را در برخی مالهای تهران افتتاح کرده است و قصد دارد در شهرهایی مانند اصفهان و مشهد نیز از این امکان استفاده کند.
به گفته مجید مظاهری، قائممقام بانیمد، تمرکز اصلی این پلتفرم بر برندهایی است که استانداردهای فست فشن را رعایت میکنند. او در گفتوگو اختصاصی با زومیت درباره دو سبک رایج در صنعت مد، یعنی «فست فشن» (Fast Fashion) و «اولترا فشن» (Ultra Fashion) توضیح میدهد:
class="sc-9996cfc-0 haEmbW">>فست فشن ترندهای روز را به سرعت دنبال میکند و پس از دریافت بازخوردهای اولیه و جمعآوری دادهها، وارد فرآیند تولید میشود. اولترا فشن نیز کالاهای خود را به صورت خاص و منحصربهفرد و با سرعت کمتری تولید میکند.class="sc-9996cfc-0 iCBGOT">>- مجید مظاهری، قائممقام بانیمد
مظاهری با اشاره به اینکه برندهایی نظیر زارا (ZARA) و اچاندام (H&M) در حوزه فست فشن فعالیت میکنند و برندهایی مانند لویی ویتون (Louis Vuitton) در گروه اولترا فشن قرار دارند، درباره جایگاه بانیمد میگوید: «ما بهنوعی یک پلتفرم فست فشن هستیم. البته این به معنای حذف برندهای اولترا فشن نیست. در پلتفرم ما، برندهای ایرانی فعال در حوزه اولترا فشن هم حضور دارند و سهم خوبی از بازار ما را به خود اختصاص دادهاند. تلاش ما بر این است که هر دو سبک را در کنار هم ارائه کنیم؛ هرچند سهم فستفشن بیشتر است، چراکه طراحیها و دستهبندیهای آن از سرعت بیشتری برخوردار است.»
صالت کالا خط قرمز بانیمد برای همکاری با برندهای ایرانی است
همه برندهای حاضر در بانیمد ایرانی هستند و اصالت کالا خط قرمز این پلتفرم برای همکاری با برندهاست. مظاهری درباره نحوه مدیریت تنوع بالای محصولات در بانیمد توضیح میدهد:
class="sc-9996cfc-0 haEmbW">>تعداد محصولات ما در فصلها و دورههای مختلف تغییر میکند و اعلام یک عدد ثابت ممکن نیست، اما بهطور میانگین حدود ۲۰۰ هزار محصول در پلتفرم بانیمد عرضه میشود. مدیریت این حجم از کالاها بر اساس رنگ، سایز و دستهبندیهای فصلی کاری پیچیده است. ما برای مدیریت این مسئله از الگوریتم اختصاصی استفاده میکنیم که حاصل چند سال فعالیت یک تیم حرفهای در این حوزه است.class="sc-9996cfc-0 iCBGOT">>- مجید مظاهری، قائممقام بانیمد
یکی از دغدغههای رایج مشتریان در خرید آنلاین، مناسببودن سایز، رنگ و جنس محصولات است. قائممقام بانیمد در این زمینه میگوید: «ما پیشتر یک تکنولوژی تست مجازی را در بخش لوازم آرایشی راهاندازی کردیم که کاربران میتوانستند محصولاتی مانند رژلب را روی چهره خود امتحان کنند. اکنون این فناوری در بخش عینک نیز فعال شده و کاربران میتوانند عینک را بهصورت مجازی روی چهره خود مشاهده کنند. ما در حال طراحی همین قابلیت برای بخش پوشاک هم هستیم تا بتوانیم دغدغههایی مانند انتخاب صحیح سایز و رنگ لباس را کاهش دهیم.»
مجید مظاهری، قائممقام بانیمد: هدف ما این است که بانیمد به بزرگترین پلتفرم سبک زندگی (lifestyle) در ایران تبدیل شود.
بانیمد اخیراً دامنه محصولات خود را فراتر از پوشاک و لوازم آرایشی گسترش داده و لوازم خانگی را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است. او در اینباره میگوید: «هدف ما این است که بانیمد به بزرگترین پلتفرم سبک زندگی (lifestyle) در ایران تبدیل شود. تمرکز صددرصدی ما همچنان بر فشن است و اضافهشدن سایر دستهبندیها نیز در همین راستا صورت گرفته است.»
به گفته مظاهری، بانیمد برای بهبود تجربه خرید و ارتقای خدمات، به سمت ایجاد فروشگاههای حضوری حرکت کرده است:
class="sc-9996cfc-0 haEmbW">>ما در فروشگاه حضوری تیدا سنتر تجربه موفقی داشتیم و به اهداف خود یعنی بهبود تجربه خرید و ارتقای خدمات دست یافتیم. شعبه بعدی ما در دومان مال مستقر خواهد شد و پس از افتتاح این مرکز تجاری، فعالیت آن آغاز میشود. همچنین بهزودی شعبهای در اصفهان افتتاح خواهیم کرد و برنامه داریم در شهر مشهد نیز حضور پیدا کنیم.class="sc-9996cfc-0 iCBGOT">>- مجید مظاهری، قائممقام بانیمد
بانیمد بخشی از هلدینگ آواکتان است و تأمین مالی آن تاکنون از سوی همین مجموعه انجام شده. مظاهری درباره احتمال جذب سرمایه از منابع دیگر میگوید: «در سال گذشته افرادی برای سرمایهگذاری در بانیمد ابراز تمایل کردند، اما در حال حاضر بانیمد نیازی به جذب سرمایه ندارد، اما ممکن است در آینده و با تصمیم هیئتمدیره، این موضوع دوباره بررسی شود، ولی فعلاً چنین برنامهای وجود ندارد.»