اگر جزو علاقمندان به استفاده از خدمات آنلاین باشید احتمالا با اختلالهایی در مسیر ثبت سفارش و خرید اینترنتی مواجه شدهاید. این اختلالها گاهی مربوط به پلتفرمی است که از آن استفاده میکنید، گاهی به شبکه بانکی و پرداخت مربوط میشود و گاهی هم بروز مشکلاتی در اینترنت فرایند خرید و دریافت سرویس را با خطا مواجه میکند.
دلیل بروز این اختلالها هرچه باشد در نهایت امکان استفاده آسان از خدمات آنلاین را سلب میکند. این اختلالها برای همه کسبوکارها پیش میآید و در هر یک از مراحل یک فرایند چندبخشی خرید آنلاین ممکن است یک اختلال امکان سرویس دادن را از کسبوکار بگیرد. اسنپفود هم مثل هر کسبوکار دیگری با این اختلالها مواجه شده است.
زومیت در گفتگوی اختصاصی با مهراد عبدالرزاق، رییس هیئتمدیره اسنپفود، چرایی بروز اختلالات در این پلتفرم را جویا شده و عبدالرزاق در توضیح آن به دلایل مختلفی که منجر به بروز مشکل در مسیر خرید و سفارش آنلاین میشود اشاره کرده است.
او یکی از دلایل بروز این اختلالات را این طور توضیح میدهد: «سرویسی که اسنپفود ارائه میکند در زمان شلوغی مخاطب بسیار زیادی دارد و اگر کوچکترین اختلالی رخ بدهد، مثلا اشکال در پرداخت، ارسال نشدن رمز دوم و...، کاربر مجبور میشود صفحه را بازیابی کند و با این کار در کسری از ثانیه ورودی سیستم ما تا ۱۰، ۱۵ برابر بیشتر میشود و طبیعی است که ما نهایتا برای ۳،۲ برابر resource داریم.»
مشکلات زیرساختی یکی از دلایل بروز اختلالهاست
در زمان شلوغی و پیک بالای استفاده از این پلتفرم رفع اختلالی که روی اسنپفود پیش میآید زمانبرتر میشود. رییس هیئتمدیره اسنپفود میگوید: «یک دلیل دیگر برای این که اختلالها و از دسترس خارج شدنهای ما بیشتر به چشم میآید این است که ریکاور کردن سیستم در زمان شلوغی و پیک بالای مخاطب بیشتر به چشم میآید.»