مایکروسافت طی سالهای اخیر تمایل زیادی به اضافهکردن تبلیغات به نرمافزارها و سیستمعامل خود نشان داد. این شرکت اخیراً بیشتر تمرکز خود را روی توسعهی سرویسهای >>هوش مصنوعی مانند کوپایلت معطوف کرده است.
مایکروسافت با ارائهی اشتراک کوپایلت پرو و معرفی دستگاههای کوپایلت پلاس، قصد داشت از این فناوری نوین سود قابلتوجهی کسب کند، اما هدفش چندان محقق نشد. طبق گزارشها، از میان ۱٫۵ میلیارد کاربر ویندوز در جهان، فقط ۲۰ میلیون نفر بهصورت هفتگی از کوپایلت استفاده میکنند، درحالی که ChatGPT حدود ۴۰۰ میلیون کاربر دارد. غول فناوری ردموندی پس از انتشار آمار ناامیدکنندهی کوپایلت، بار دیگر سراغ راهکار قدیمی یعنی تبلیغات رفت و اخیراً شاهد اضافهشدن تبلیغات جدید به یکی از اپلیکیشنهای این شرکت هستیم.
>>بر اساس اعلام Windows Latest، نسخهی جدید نرمافزار Microsoft PC Manager که برای بهینهسازی عملکرد سیستم و آزادسازی فضای ذخیرهسازی طراحی شده است، تبلیغات نمایش میدهد.