به گزارش>> خبرگزاری مهر به نقل از دویچه >>وله، این شرکت هواپیمایی اعلام کرد در سیستم مذکور اطلاعات حساس ۶ میلیون مشتریاش از جمله نام، ایمیل، شماره موبایل و تاریخ تولد آنان بوده است. البته >>کوانتاس تاکید داشت جزئیات و اطلاعات کارتهای اعتباری و شماره پاسپورت افراد در این سیستم ذخیره نشده بوده است.
در بیانیه شرکت آمده است: این رویداد زمانی رخ داد که یک مجرم سایبری مرکز تماسی را >>هدف گرفت و به وسیله یک پلتفرم خدمات مشتریان طرف ثالث دسترسی یافت. این >>امر هیچ تاثیری روی فعالیتهای >>کوانتاس یا ایمنی شرکت هواپیمایی نداشته است.
>>کوانتاس همچنین اعلام کرده تحقیقی درباره حمله سایبری آغاز کرده است. در بخش دیگر بیانیه آن آمده است: ما همچنان به تحقیق درباره میزان دادههای سرقت شده ادامه میدهیم هرچند پیش بینی میشود این شاخص بالا باشد.
همچنین شرکت اعلام کرده با >>مشتریانش درباره این رویداد تماس گرفته و جزئیاتی درباره پشتیبانی فراهم کرده است. علاوه بر آن رویداد مذکور به سازمان «هماهنگ کننده ملی امنیت سایبری استرالیا» (National Cyber Security Coordinator)اطلاع رسانی شده است.
البته این نخستین >>باری نیست که طی سالهای اخیر >>کوانتواس با چالشهای امنیت سایبری روبرو میشود. این شرکت در سال ۲۰۲۴ میلادی پس از آنکه یک اختلال در >>اپ موبایل آن منجر به >>نشت نام و جزئیات سفر مسافران شد، از مشتریانش عذرخواهی کرد.