به گزارش >>>>خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، دویست و شصت و نهمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی «فیلمنگار» ویژه تیر منتشر شد.
در ابتدای بخش «سینمای ایران» سیناپس و نقد فیلمهای روی پرده «صددام»، «اسفند»، «بی سروصدا» و «صبح اعدام» را میخوانیم. گفتگویی نیز با مهیار حمیدیان یکی از فیلمنامه نویسان «بی سروصدا» انجام شده است.
پرونده نویسندگان بزرگ سینمای معاصر در این شماره به تیلور شریدان اختصاص دارد که شامل مطالبی از جمله: نکات طلایی فیلمنامه نویسی از زبان تیلور شریدان، راز پشت خلاقیت بی همتای وی در فیلمنامه نویسی، شمایل قهرمان و تبارشناسی مؤلفه های سبکی و روایی آثار او و ۱۲ درس آثار تیلور شریدان برای فیلمنامه نویسان است.
بخش سینمای جهان با سیناپس دراپ، مامان بزرگ ها و درسهای پنگوئن آغاز میشود و با نقد و گفتگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا میکند. در صفحات بن مایه نیز یازده مورد از تأثیر غیرقابل تصور داوینچی بر فیلمنامهنویسی مدرن را می خوانیم.
فیلمنامه کامل این شماره به انیمیشن «جریان» نوشته گینتس زیلبالودیس و ماتیس کازا اختصاص دارد که توسط احمد فاضلی شوشی به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده، یک نقد و گفتگوی احسان آجورلو و محمدجواد فراهانی پیرامون این فیلمنامه، مطالب پایانی شماره تیر است.
«فیلمنگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می شود. علاقهمندان میتوانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شمارههای قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.