به گزارش >>خبرگزاری مهر، پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درباره اتصال مسیر ویژه پیاده و دوچرخه از بوستان چیتگر به سرخهحصار اظهار داشت: شبکه زندگی، مفهومی که مدتهاست در زندگی پرمشغله شهری گم و باعث شده تا شهر بزرگ تهران همچون دیگر کلانشهرهای دنیا، با تولیدات ضد محیط زیستی و انقطاع بافت شهری از شبکه پیادهراه، از معابر خودرو محور پر شود.
علیمردانی ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک با برنامهریزی برای افزایش شبکههای زیرزمینی و روزمینی مثل شبکه معابر بی >>آر >>تی و مترو کمک بزرگی به توسعه حمل و نقل کرده و در تلاش برای تلفیق این مسیرها با مسیر پیاده و دوچرخه در سطح شهر تهران است؛ و حتی اتصال این مسیرها در اماکن مقدسی چون امامزاده صالح (>>ع) به حرم مطهر شاهعبدالعظیم حسنی (>>ع) در شهر ری را در نظر دارد.
علیمردانی در تشریح جزئیاتی از نحوه توسعه شبکه زندگی در شهر تهران افزود: ما با شناسایی نقاط پرطرفدار از منظر عابرین پیاده مثل گالریها، بوستانها، موزهها و مراکز جمعیتی مهم در سطح شهر تهران، مطالعات امکان اتصال مسیرهای ویژه پیاده و سواره را با در نظر گرفتن ۴۵۹ کیلومتر مسیر پیاده در شهر تهران شروع و به یک شبکه از مسیر ترددهای ویژه در حاشیه مناطق مسکونی و ایستگاههای مترو دست پیدا کردیم.
وی که در یازدهمین همایش مدیریت آلودگی هوا، صدا و بو سخن میگفت، با اشاره به راهاندازی مسیر ۴۷ کیلومتری زندگی در حدفاصل مناطق ۲، ۵ و ۲۲ شهر تهران ادامه داد: تلاش برای گسترش این مسیر و اتصال آن به دیگر مناطق شهر تهران ادامه دارد. چشمانداز سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با نگاه به شهر انسان محور، اتصال مسیر ویژه پیاده و دوچرخه بوستان چیتگر به بوستان >>سرخه حصار در شرقیترین نقطه از شهر تهران و حتی اتصال این مسیرها در اماکن مقدسی چون امامزاده صالح (>>ع) به حرم مطهر شاهعبدالعظیم حسنی (>>ع) در شهر ری است.
یازدهمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا، صدا و بو توسط انجمن علمی هوای پاک ایران و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک و تعدادی از دستگاههای اجرایی و مراکز علمی سراسر کشور برگزار شد.