شنبه، 03 خرداد، 1404

پروژه کمربندی سالار- شادمهر گامی در توسعه ریلی است

به گزارش >>خبرنگار مهر، جبار علی ذاکری صبح شنبه سوم خرداد ماه در آئین افتتاح پروژه کمربندی سالار- شادمهر اظهار کرد: این پروژه که به عنوان یکی از طرح‌های ملی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اجرا شده، نقش مؤثری در بهینه‌سازی زمان سفر قطارها، کاهش مصرف سوخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پروژه کمربندی ریلی سالار – شادمهر به عنوان یک مسیر جایگزین، موجب نظم‌بخشی به حرکت قطارها شده و عملیات مانور روزانه هر قطار را تا چهار ساعت کاهش می‌دهد، البته این اقدام علاوه بر افزایش ظرفیت ریلی، به بهبود بهره‌وری و کاهش تأخیرهای شبکه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه این پروژه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت محور را افزایش خواهد داد، به برنامه‌های آتی برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی اشاره کرد و افزود: در نظر داریم مسیر سنگان تا >>بافق را دوخطه کنیم تا ظرفیت این محور را ارتقا دهیم.

>>نقش پروژه در ترانزیت کالا به افغانستان

ذاکری تصریح کرد: مسیر ترانزیت کالا به افغانستان از بندرعباس انجام می‌شود و پیش از این، قطارهای ترانزیتی به مدت چهار ساعت در ایستگاه‌ها توقف و عملیات مانور انجام می‌دادند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: با احداث این کمربندی ریلی، این فرآیند بهینه‌سازی شده و تأثیرات اقتصادی آن در سال‌های آینده نمایان خواهد شد.

وی همچنین به لزوم افزایش ظرفیت قطارهای مسافری اشاره کرد و تأکید کرد: اقدامات لازم برای این افزایش ظرفیت در دستور کار قرار دارد.

8 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها