شنبه، 24 خرداد، 1404

سال گذشته ۲۸ میلیون بار تلفن ۱۱۲ زنگ خورد

به گزارش >>خبرگزاری مهر، مجتبی خالدی سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات داوطلبانه مردم در این جمعیت و خدمت رسانی به ملت ایران گفت: افراد در هر سن و شغلی و موقعیت اجتماعی می‌توانند در این جمعیت داوطلب شوند. حتی همکاران رادیو می‌توانند در مواقع بحران، در استودیوی هلال حضور پیدا کرده و نسبت به آرام سازی جو جامعه اقدام کنند.

وی افزود: در سال گذشته ۲۸ میلیون بار تلفن ۱۱۲ زنگ خورد و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به کمکِ جمعیت هلال احمر، سازمان داوطلبان، معاونت بهداشت و درمان و داروخانه‌ها نیاز داشتند.

خالدی از مزاحمت‌های تلفنی هم انتقاد کرد و افزود: اگر سیم کارت در گوشی نباشد، می‌توان با امداد ۱۱۲ تماس گرفت ولی برخی کم لطفی‌ها را نیز شاهد هستیم.

وی با بیان این که خطوط هلال احمر محدود است و مزاحمت‌ها موجب می‌شود بسیاری افرادِ نیازمند به کمکِ فوری پشت خط بمانند؛ خاصه این که در حوادث ترافیکی و کوهستان، انفجار، آوار و… گرفتار هستند، گفت: سال گذشته ۴۲ هزار و ۴۳۲ مورد عملیات انجام شد و ۵۳۷ هزار و ۲۱۳ نفر از هموطنان حادثه دیدند.

خالدی با اشاره به آمار حوادث مختلف که مردم را گرفتار کرده و نیروهای هلال احمر به کمک آنها شتافته >>اند، ادامه داد: در کشوری زندگی می‌کنیم که در یک نقطه برف و در نقطه‌ای دیگر گرمای ۶۰ درجه تجربه می‌شود.

این نعمتی برای مردم ایران است و طبیعتاً حوادثی که در این محیط‌ها رخ می‌دهد، متفاوت بوده و به تجهیزات مختلفی از سوی نیروهای امدادی نیاز دارد.

وی ادامه داد: نیروهای داوطلب باید تربیت شوند تا در محیط‌های مختلف داوطلب باشند؛ مردم نیز می‌توانند به بخشِ مجازیِ معاونت آموزش سایت هلال احمر و یا استفاده از گزینه داوطلبی در سایت هلال من مراجعه کنند.

خالدی بار دیگر تاکید کرد: اشغال شدن خط ۱۱۲ آسیب جدی به برخی هموطنان وارد می‌کند؛ از این رو مردم باید با آگاهی کامل و ارائه آدرس دقیق کاری کنند تا همکاران ما به سرعت در خدمت آنها باشند.

1 ماه پیش

دسته‌بندی‌ها