شنبه، 20 اردیبهشت، 1404

ساختار برنامه درسی دوره متوسطه دوم و کنکور، مانع جدی تحقق برنامه تحولی

به گزارش>> خبرگزاری مهر، سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دیدار صمیمی و تخصصی با معلمان نمونه کشوری که در تهران برگزار شد، بر خلاقیت و نوآوری در تدریس تاکید کرد و نسل جدید معلمان را سرمایه‌های انسانی با مهارت‌های بالای ارتباطی خواند و گفت: یکی از موانع تحول، وابستگی به رفتارهای گذشته است. نسل جدید نیازمند معلمانی با مهارت‌های فناوری اطلاعات، خلاقیت، نوآوری و مهارت‌های ارتباطی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به دنیای >>متاورس افزود: دنیای امروز با گذشته قابل قیاس نیست و آموزش و پرورش باید بتواند خود را با این تحولات سریع وفق دهد؛ چراکه تجربه دوران>> کرونا نشان داد، معلمان توان استفاده از آموزش ترکیبی را دارند، اما برای تداوم این مسیر، مهارت در فناوری‌های نوین برای معلمان یک ضرورت انکارناپذیر است.

آذرکیش گفت: خلاقیت و نوآوری یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که باید در فرایند یاددهی و یادگیری نهادینه شود. اما واقعیت این است که بر اساس گزارش‌ها و یافته‌ها، ساختار فعلی برنامه درسی در دوره متوسطه دوم، فشار ناشی از کنکور و استرس امتحانات نهایی بویژه در شاخه نظری، مانعی جدی بر سر راه تحقق این هدف است و همین امر موجب شده که برخی از برنامه‌های تحولی ما با چالش مواجه شوند.

وی در پایان اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم که از طریق تغییرات تدریجی در محتوا و شیوه ارزشیابی، فضا را برای شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان ایران فراهم کنیم.

8 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها