چهارشنبه، 31 اردیبهشت، 1404

پیام رهبر انقلاب با روشن‌بینی نقشه راه آینده تبلیغ دینی را مشخص می‌کند

به گزارش>> خبرنگار مهر، >>حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، در نشست کمیسیون ۳۵۰ >>نفره علمی تبلیغ در همایش یکصدمین >>سالگشت >>بازتأسیس حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: پس از بحث از ذاتیات حوزه علمیه شیعی، می‌توان گفت هر کدام از >>حوزات علمیه خصایصی دارند؛ مثلاً حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف هرکدام دارای مختصات ویژه‌ای هستند.

وی افزود: امام راحل در نجف فرموده بودند «من قمی هستم، نجفی نیستم، … قم تبلیغ دارد» که این موضوع نشان می‌دهد که تبلیغ در حوزه علمیه قم یک >>خصوصیت و ویژگی بارز است که از ابتدا مورد توجه خاص بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه>> مقام معظم رهبری نیز در سال‌های گذشته تاکید داشته‌اند که تبلیغ باید موضوع نخست حوزه باشد، مطرح کرد: غیر از معاونت تبلیغ در حوزه‌های خواهران و برادران و جامعة >>المصطفی، نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی به عنوان مکمل و کمک به مدیریت حوزه‌ها، طبیعتاً تفاوت‌هایی در مأموریت و کار دارند و مثلاً سازمان تبلیغات بیش از ۴۰ محور کاری دارد که تنها چند محور آن مستقیماً و >>مشخصاً به تبلیغ حوزویان ارتباط مستقیم دارد و در کنار آن برخی نهادها مثلاً دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه که اساساً و >>انحصاراً به امر تبلیغ حوزویان می‌پردازد، اما همه مجموعه‌ها با لحاظ همه تنوعات و تفاوت‌ها، دیگر در امر >>بلاغ و تبلیغ، سطور رئیسی و ارکان نقشه مشترک را در این منشور دریافته‌اند و امیدواریم با هم‌افزایی با سرعت خوبی در >>مسیر آن حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه باید از پیام مقام معظم رهبری، واقعاً و نه شعاری به مثابه >>نقشه حرکت و راه بهره‌مند شویم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در پیام مفصل، عمیق و مهم‌شان به این همایش نکات راهبردی و >>درعین >>کال کاملاً کاربردی متعددی بیان کردند که بخش >>متنابهی از آن‌ها به موضوع تبلیغ و >>بلاغ مبین و اهمیت و اصلاح اساسیِ آن اختصاص دارد. فقط یک مثال‌هایی را عرض می‌کنم؛ ترسیم خطوط اصلی و >>فرعی تمدن اسلامی در تبلیغ حوزه است که >>واضحا ما امروز از آن فاصله زیادی داریم.

>>حجت الاسلام والمسلمین قمی همچنین بیان داشت: اگر می‌خواهیم به حوزه پیشرو و >>سرآمد و مؤثرتر برسیم، لاجرم با محوریت مدیریت حوزه علمیه و معاونت تبلیغ و نهادهای تبلیغی باید مفصل در این زمینه برنامه‌ریزی کنند تا بتواند بهترین >>مسیر و چه بسا راه‌های میان‌بُری برای رسیدن به اهداف بلند اما دست‌یافتنی مذکور که در پیام امروز تشریح فرمودند، کشف و ارائه و واقعاً دنبال کند و >>بر مبنای این متن، گام به >>گام گزارش دهد.

1 هفته پیش

دسته‌بندی‌ها