پنج‌شنبه، 18 اردیبهشت، 1404

نقش راهبردی ارتباطات در تحقق شعار سال سرمایه گذاری برای تولید

به گزارش >>خبرنگار مهر، مهدی خداپرست، مشاور مدیر عامل و مدیر روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در یادداشتی نوشت: ارتباطات در عصر جدید دیگر تنها یک ابزار مکمل در ساختارهای اداری و اجرایی نیست، بلکه به مثابه ستون فقرات نظام تصمیم سازی و تسهیل >>گر اصلی در حرکت‌های اقتصادی و اجتماعی به شمار می‌رود. هفته ارتباطات و روابط عمومی فرصتی ارزشمند برای بازخوانی نقش راهبردی این حوزه در پیشبرد اهداف ملی به ویژه شعار سال سرمایه گذاری برای تولید است.

در شرایطی که کشور بیش از هر زمان نیازمند جهش در تولید جذب سرمایه و تقویت اعتماد عمومی است. ارتباطات هدفمند شفاف و اثر بخش نقشی بی‌بدیل در هموار کردن مسیر دارد. رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها به عنوان نهادهای تولید کننده معنا تسهیل>> گر گفت و >>گو سازندگان سرمایه اجتماعی و شکل دهندگان افکار عمومی می‌توانند فضای ذهنی جامعه را برای استقبال از سرمایه گذاری مشارکت در تولید و هم افزایی میان بخش‌های مختلف آماده کنند.

در حوزه سرمایه گذاری مهمترین دارایی اعتماد است. سرمایه گذار پیش از آنکه منابع مالی خود را وارد پروژه‌ای کند باید باور کند که آینده‌ای روشن >>باتیات و شفاف در انتظار اوست. این باور نه از طریق گزارش‌های آماری و اقتصادی صرف بلکه از مسیر رسانه روابط عمومی و گفت‌وگوی مؤثر با جامعه ساخته می‌شود. روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش فعال در روایت پروژه‌ها تبیین مزیت‌ها پاسخگویی به دغدغه‌ها و تصویرسازی از فرصت‌های تولیدی ایفا کنند.

در این میان نگاه مدیران ارشد سازمان‌ها به مقوله ارتباطات و رسانه نقشی تعیین کننده در موفقیت راهبردهای سرمایه گذاری دارد تا زمانی که روابط عمومی به عنوان یک بخش تشریفاتی یا صرفاً اطلاع >>رسان تلقی شود.

نمی‌توان انتظار شکل‌گیری یک فضای حرفه‌ای برای جذب مشارکت و اعتماد سازی داشت مدیران ارشد باید باور داشته باشند که روابط عمومی بازوی اجرایی توسعه است؛ نهادی که با تولید روایت‌های اثربخش مدیریت افکار عمومی تعامل با رسانه‌ها و تقویت دیپلماسی اقتصادی مسیر حرکت سازمان به سوی اهداف کلان را تسهیل می‌کند.

سازمان‌هایی که مأموریت سرمایه گذاری توسعه شهری و جذب مشارکت را بر دوش دارند. چنانچه بخواهند در مسیر شعار سال گام بردارند باید به رسانه و ارتباطات به چشم یک شریک راهبردی و نه یک ابزار جانبی نگاه کنند. این تحول در نگرش از رده‌های بالای مدیریتی آغاز می‌شود. تقویت جایگاه روابط عمومی، فراهم کردن منابع انسانی متخصص بودجه مناسب و اختیار عمل برای آنها نشانه‌های مدیریتی است که به ارتباطات به عنوان قلب تپنده سازمان خود باور دارد.

در هفته ارتباطات بیایید بپذیریم که هیچ سرمایه گذاری بدون روایت مؤثر به موفقیت نمی‌رسد؛ و هیچ تولیدی بدون حمایت رسانه‌ای به جایگاه شایسته‌اش نخواهد رسید تقویت ارتباطات تقویت زیر ساخت تولید است. آینده‌ای پررونق در گرو سرمایه‌ای است که از دل اعتماد می‌جوشد و اعتمادی که از دل ارتباط متولد می‌شود.

7 ساعت پیش

دسته‌بندی‌ها