به گزارش >>خبرگزاری مهر به نقل از >>وبدا، عباس عبادی، در مراسم تقدیر از استاد برتر پرستاری، اظهار داشت: هرچند هدف اصلی تشکلهای صنفی پرستاری، از جمله سازمان نظام پرستاری، انجمنهای علمی و خانه پرستار، توسعه حرفهای است، اما در سالهای اخیر عمدتاً تمرکز این نهادها بر مسائل معیشتی و توسعههای سطحی بوده و گاهی توجه به اولویت اصلی یعنی خدمترسانی به مردم، کمرنگ شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حالی که انجمنهای علمی نقش ارزندهای در گسترش دانش ایفا کردهاند، بنیاد مداح با رویکردی فرهنگی و فراگیر، به خلق و ترویج ارزشها در حرفه پرستاری میپردازد. خوشبختانه، طی سال گذشته نخستین جایزه بینالمللی بنیاد اهدا شد و امروز نیز شاهد برگزاری آئین باشکوه تجلیل از استاد برتر پرستاری سال ۱۴۰۴ هستیم.
عبادی همچنین به اجرای پروژهای در اوایل دهه ۱۳۹۰ با عنوان «تبیین فرآیند >>الگومداری در مدرسان پرستاری» اشاره کرد و گفت: این پژوهش با مشارکت بیش از ۱۰۰ دانشجوی پرستاری انجام شد و در آن به بررسی ویژگیهای مدرسانی پرداختیم که از نگاه دانشجویان، الگو محسوب میشوند.
وی ادامه داد: الگوهای معرفیشده در این تحقیق، تأکید داشتند که بدون هدفگذاری قبلی، صرفاً با انجام وظایف حرفهای خود و با رفتار و منش انسانی، الهامبخش دانشجویان بودهاند. این مدرسان فراتر از آموزش صرف، به رشد علمی، شخصیتی، عاطفی و معنوی دانشجویان توجه داشتهاند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: این مدرسان، پرستاری را تنها در چارچوب آموزش نظری نمیبینند، بلکه در مسیر تربیت انسانهای توانمند و متعهد گام برمیدارند. هرچند میزان موفقیت در این مسیر به عوامل متعددی بستگی دارد، اما نقش الگوساز معلم در آن انکارناپذیر است.