به گزارش >>خبرنگار مهر، سعید >>کیاکجوری پیش از ظهر دوشنبه با اشاره به پروژه راه دسترسی بندر نوشهر اظهار کرد: به دلیل این که این نوع کار جدید بود، تعیین تکلیف برخی مسائل سبب طولانی شدن پروژه شده است.
وی داشتن پیچیدگی را از جمله دلایل طولانی شدن پروژهها ذکر کرد و لایروبی بندر را اصلی>> ترین هدف برشمرد و گفت: جذب سرمایه گذار و ارتقای ایمنی از دیگر اهداف است.
وی ادامه داد: وقتی کانال و ایمن نداشته باشیم، با مشکل>> برمی خوریم، گفت: >>پسرفت تراز آب دریای خزر از چالشها است و کاهش تراز در قسمت شمال دریا بیشتر است.
>>کیاکجوری تصریح کرد: ایجاد کانال دسترسی ایمن مهمترین برنامه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با عنوان این که در حوزه دریا متولیان مختلفی وجود دارد، گفت: در حوزه محیط زیست دریایی، امنیت دریانوردی و غیره دستگاههای مختلفی تصمیم>> گیری میکنندو تعدد متولیان سبب شده نتوانیم تصمیم>> گیری درستی داشته باشیم.
>>کیاکجوری با اشاره به این که کشتیهای استانداردی در حوزه دریای خزر نداریم، گفت: یک کشتی استاندارد ۲۰۰ نفری برای گردشگری دریایی خریداری شده است و امیدواریم بتوانیم در بندر نوشهر زودتر از دیگر بنادر گردشگری و سفرهای دریایی را کلید بزنیم.
وی افزود: اگر در مازندران هفت تا هشت ایستگاه >>مارینای گردشگری دریایی داشته باشیم جواب میدهد.