شنبه، 24 خرداد، 1404

سفر در زمان / ویدیویی از خط تولید کارخانه پیکان جوان ناسیونال دهه 50 تا نخستین رنو در ایران و آگهی تبلیغاتی قدیمی از شورولت + ویدئو

به گزارش سرویس تاریخ ساعدنیوز، در سال 1345، با قراردادی با شرکت روتس انگلستان، ایران ناسیونال برنامه‌ریزی تولید پیکان را انجام داد و از 24 اردیبهشت 1346 کارخانهٔ ویژهٔ آن گشایش یافت و ساخت انبوه آن کلید خورد. از سال 1346 تا 1357 پیکان در مدل‌های کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد. در روز 25 اردیبهشت سال 1384 پس از گذشت 38 سال و تولید دو میلیون و 295 هزار دستگاه، تولید پیکان متوقف شد و آخرین پیکان تولیدی به موزه فرستاد شد.

class="r-img-ratio">>

class="r-img-ratio">>

نخستین سری رنو 5 در ایران، انبار شرکت سایپا، آذرماه 1355

نکته جالبی که به چشم می آید، تنوع قابل قبول رنگ و عرضه رنگهای شادتر حتی در خودرویی ارزان قیمت است، اتفاقی که سالهاست در دنیای خودرو به ندرت دیده میشود و اصلا خودروی رنگی یعنی هرچه به غیر از سیاه، سفید و خاکستری باشد، آپشن محسوب میشود. بنابر این هم بهای اضافه تر، هم معطلی و هم چالش فروش آن باعث میشود حتی علاقمندان به خودروهای رنگی هم از خواسته شان صرف نظر کنند.

class="r-img-ratio">>

class="r-img-ratio">>

class="r-img-ratio">>

class="r-img-ratio">>

class="r-img-ratio">>

class="r-img-ratio">>

class="r-img-ratio">>

class="r-img-ratio">>

منبع: عصرایران


3 ماه پیش

دسته‌بندی‌ها