آفتابنیوز : محسن میرزایی- سی و دومین جشنواره موسیقی مظلوم فجر در شرایطی کلید میخورد که مصادف است با ایام ارتحال چهره ماندگار، سیاستمدار، مدیر، مدبر و مظلومی چون مرحوم آیتالله هاشمی رفسنجانی.
هردو چه غریبانه و بیکس و با تنهایی مسیر خود را طی کردهاند.
به هردو چه سیل تهمت و حرمتشکنی روا رفته است!
هردو مورد باور و لطف ویژه امام راحل بودهاند و صدالبته در جایگاه خود.
سرنوشت هردو بعد از ارتحال معمار انقلاب به محاقرفتن و در تنهایی و خلوت خود سوختن بود. به هردو اتهام انحراف از اصول و موازین ارزشی زده شده و با این وجود این برچسبهای ناچسب از محبوبیت آنها نکاسته است.
در اجراهایی که در یکشنبه شب 26 دیماه از ساعت 18:30 تا 20:20 در تالار وحدت مشاهده نمودیم بحق برگرفته از گنجینه مفاخر موسیقی این سرزمین و چه استادانه اجرا گردید.
اگرچه این آثار ارزشمند در گذشته توسط بزرگانی از موسیقی در پیکره ارکستر موسیقی ملی و بزرگانی چون جواد معروفی و انوشیروان روحانی در گنجینه موسیقیایی این سرزمین رقم خورده بود ولی رهبری جناب ناصر ایزدی و نواختن هنرمندانه پیانو توسط استاد بردیا صدرنوری و صدای دلنشین خواننده به هیچوجه از لطافت کار نکاسته بود؛ با این تفاوت که آن موسیقی در اوج توجه مردمی و حکومتی و این موسیقی در دل غربت قد کشیده است.
آن موسیقی درفصل بهار هنر رویش نمود و این موسیقی خود خالق بهار هنر در دل زمستان بیمهری میباشد!
با همان تبحر و شگفتی که در هنر مینیاتور، در آثار استاد فرشچیان شاهد تحول شگرف هستیم؛ با همان ژرفایی که شاهد تحول در خلق آثار هنر نمایش در قالب سریالهای تاریخی و ماندگار این برهه سرزمین خود هستیم. در هنر موسیقی این کشور که غریب است و شاهد تفاوت توجه بزرگان اندیشه و نگرش علمای برجسته به آن هستیم با این وجود این هنر مظلوم که مورد عنایت امام راحل بود با شگفتی تمام سرفراز و نجیب با بالندگی تمام رشد کرد و رقص انگشتان هنرمندان بر کلیدهای پیانو و یا زخمه و آرشه مایه تسکین دلهای کویری مردم این مرز و بوم شده است.
اعتقاد من همواره این بوده که عشق با عزمی راسخ و لطیف راه خود را بدرستی پیموده است. خواه قلم عاشقی به دست کمال الملک و فرشچیان باشد، خواه بدست مرحوم علی حاتمی و داود میرباقری، خواه بدست حافظ و نیما، خواه بدست صادق هدایت و دولتآبادی، خواه بدست استاد همایون خرم و تجویدی و بلاخره اگر بدست فرهاد کوهکن هم باشد نقش ماندگار خود را حتی در دل سنگ ثبت میکند.
تا باد چنین بادا