معاون وزیر آموزش و پرورش: اصلاح فضاهای آموزشی گام اول در عدالت آموزشی است

معاون وزیر آموزش و پرورش: اصلاح فضاهای آموزشی گام اول در عدالت آموزشی است

 مشهد-ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اصلاح فضاهای آموزشی گام اول تحقق عدالت آموزشی در دولت وفاق محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده عصر دوشنبه در همایش «نهضت توسعه عدالت آموزشی با رویکرد محرومیت زدایی از فضاها و تجهیزات آموزشی و کیفیت بخشی با مشارکت مردم» با حضور مسعود پزشکیان، رییس جمهور افزود: طبق نظر شخص رییس جمهوری ، هدف ما مدرسه‌سازی نیست بلکه فراهم کردن فضایی برای تحول در کیفیت آموزش و پرورش هدف اصلی است، زیرا نسل جدید را باید با شیوه‌های نوین و فضاهای جدید جلب و جذب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در دولت وفاق اصلاح فضاهای آموزشی در حقیقت گام نخست در جهت عدالت آموزشی است، بیان کرد: با تاکید و همراهی رییس جمهوری، اصلاح آموزش و روش های یادگیری را هم در دست پیگیری داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خراسان رضوی در گفتمان سازی و تبیین چرایی ساخت مدرسه به خوبی ورود کرده است، بیان کرد: کاری که در مدرسه انجام می‌شود غیر از آموزش مفاهیم علمی، تربیت دانش آموزانی است که دل در گرو این آب و خاک داشته باشند.

وی اظهار کرد: این کار با مشارکت دانش آموزان در روند تربیت و آموزش محقق می‌شود و طبق تاکید رییس جمهور همه دانش آموزان در کشور مهم هستند و خاص بودن همه دانش آموزان در گرو روش های یکسان آموزش است.

حکیم زاده ادامه داد: در خراسان رضوی یک میلیون و ۵۵۱ دانش آموز در بیش از ۹ هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند و ساخت ۷۰۵ مدرسه در این استان برای تامین نیاز موجود در دستور کار قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با هم افزایی و همکاری معلمان کشور در روش های تدریس، در سامانه اجتماعات یادگیری بیش از ۳۲۰ هزار معلم ثبت نام کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در خراسان رضوی ۳۰ هزار و ۵۰۰ آموزگار دوره ابتدایی در سامانه اجتماعات یادگیری نام نوشته‌اند که بیش از ۹۲ درصد کل آموزگاران استان را تشکیل می دهند.

وی افزود: همچنین در جشنواره راهبری آموزشی نیز بیش از ۵۰ هزار معلم داوطلب را داشته‌ایم که نمونه کارهای خود را بارگذاری کرده اند.

حکیم زاده گفت: در خراسان رضوی تعداد پنج هزار معلم آثار خود را در این قالب به اشتراک گذاشتند و هزار و ۷۵۴ حلقه یادگیری نیز در این استان شکل گرفته است.

 

 منبع خبر