به گزارش ایرنا، سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران روز جمعه درباره اهمیت حضور این خطه از شمال کشور در نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۵ تهران، گفت: این رویداد بین المللی، پنجرهای استثنایی برای معرفی ظرفیتهای منحصربهفرد کشاورزی مازندران از مزرعه تا بازار به سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و نقطه شروعی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی خواهد بود.
وی با اشاره به جایگاه مازندران به عنوان یکی از قطبهای اصلی تولید محصولات کشاورزی کشور، افزود: اکسپو ۲۰۲۵ فرصتی است تا با نمایش زنجیره کامل تولید، فرآوری و بازاریابی محصولات، چشماندازی روشن از همکاریهای بخش خصوصی و دولتی ترسیم کنیم. هدف ما تبدیل این استان به الگویی موفق در توسعه پایدار کشاورزی با محوریت نوآوری و فناوریهای روز است.
سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مشارکت فعال بخش خصوصی را کلید اصلی توسعه زنجیره ارزش کشاورزی دانست و تصریح کرد: با تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری در حوزههای نوین کشاورزی، صنایع تبدیلی و بازاریابی هوشمند، شاهد ایجاد اشتغال برای هزاران جوان جویای کار و افزایش سهم استان در صادرات محصولات باکیفیت خواهیم بود.
وی با تأکید بر لزوم برندسازی محصولات کشاورزی مازندران، گفت: در اکسپو ۲۰۲۵، برند “کشاورزی مازندران” را با شاخصهایی مانند کیفیت، تنوع و پایداری محوری به جهان معرفی میکنیم. این نمایشگاه بستری برای انعقاد قراردادهای بین المللی و حضور پررنگتر در بازارهای جهانی است.
جعفری در پایان با بیان اینکه همگرایی دولت، بخش خصوصی و کشاورزان خرده مالک، مسیر رسیدن به کشاورزی دانش بنیان را هموار میکند، اضافه کرد: اکسپو تهران تنها یک نمایشگاه نیست، بلکه آغازگر تحولی بزرگ در اقتصاد استان است که با ایجاد مشاغل نوین، کاهش ضایعات و افزایش بهره وری، آیندهای درخشان را برای مازندران رقم میزند.
به گزارش ایرنا، هفتمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگترین و مهمترین رویداد صادراتی در جهت ارتباط با بازارهای بینالمللی کشورمان روز دوشنبه هفته جاری با حضور شرکت هایی از بیش از یکصد کشور جهان در تهران آغاز به کار می کند.
این نمایشگاه که از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برپاست، فرصتی برای معرفی توانمندی های شرکت های ایرانی برای صادرات کالاها و خدمات فنی و مهندسی به اقصی نقاط جهان خواهد بود.
در جریان برگزاری این نمایشگاه بیش از ۲ هزار شرکت و نمایندگان آنها از کشورهای مختلف دنیا به تهران آمده اند تا ضمن آشنایی با توانمندی های جمهوری اسلامی ایران، اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگترین برندهای ایران در حوزههای صنعتی مختلف نمایند.
بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، در دوره هفتم نمایشگاه بیش از ۸۰۰ شرکت بزرگ ایرانی به مدت پنج روز محصولات و دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار میدهند.
همچنین با تاکید بر رویکرد شبکهسازی و تسهیل در تعاملات تجاری با کشورهای خارجی، این نمایشگاه میزبان ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر از ١٠۶ کشور و مقامات از ٣٩ کشور جهان است و از مهمان دعوت شده به این رویداد تجاری می توان به دبیرکل D۸، دبیرکل اکو، دبیرکل آیورا و شانگهای اشاره کرد.