به گزارش ایرنا از راه آهن لرستان، محمدرضا حبیبی روز جمعه در این خصوص افزود: با همت و تلاش نیروهای شرکت تراورس و ادارات علائم الکتریکی، سیر و حرکت، ناوگان، ایمنی، گروه نظارت خط و سازه های فنی ۲ دستگاه سوزن چوبی فرسوده با سوزن های بتنی تعویض شد.
وی افزود: این عملیات در راستای کاهش تقلیل سرعت ها، حذف نقاط حادثه خیز و ارتقای ایمنی، با هماهنگی ادارات ذیربط راه آهن منطقه صورت گرفت.
حبیبی عنوان کرد: در این عملیات یک دستگاه سوزن بتنی R۶۰ راستگرد با شعاع ۳۰۰ به جای سوزن چوبی U۳۳ ورودی شمال ایستگاه و یک دستگاه سوزن بتنی R۶۰ چپگرد با شعاع ۳۰۰ بجای سوزن چوبی U۳۳ خط ۳ به ۴ قرار گرفت که حجم خاکبرداری در این عملیات ۲۴۰ متر مکعب بوده است.
به گزارش ایرنا طول خطوط اصلی راه آهن لرستان ۱۵۸ کیلومتر بوده و دارای ۶.۵ کیلومتر خطوط فرعی، ۱۱ ایستگاه، ۶۰۲ دستگاه پل به طول سه کیلومتر و ۳۱ دستگاه تونل می باشد که طولانی ترین تونل آن به طول یک هزار و ۸۱۷ متر در ایستگاه قارون-بیشه و طولانی ترین پل آن به طول ۱۵۶ متر در ایستگاه سپیددشت- چمسنگر است.
در این مسیر بیش از هفت هزار و ۸۲۴ واگن فعال تردد دارد که ظرفیتی کم نظیر در حوزه حمل و نقل عمومی محسوب می شود.